• Anonym (blodfattig)

Konstig mens!?

Hej! Den här mensen har varit jätteknepig. Fick mensen förra onsdagen, 20 dagar efter att förra mensen tog slut. Så långt inget knepigt.

De fyra första dagarna blödde jag knappt något alls. Inget i trosskyddet utan bara lite bruna flytningar på pappret när jag torkade mig. Redan där tyckte jag det var konstigt eftersom jag brukar blöda ganska ordentligt redan dag två. Dag fem kom mensen igång och jag blödde "som vanligt" två dagar men ingen mensvärk alls? Jag brukar ha ganska kraftiga smärtor annars.

Igår trodde jag mensen var på väg att ta slut eftersom jag fick brunt igen. Men så idag känner jag hur det rinner hela tiden och när jag går på toa är det inte typiska mensblödningar som kommer, alltså mer mörka och tjocka/slemmiga. Det som kommer är helt klarrött blod och det verkligen RINNER! Dag 8 idag, fortfarande ingen smärta.

Ska tillägga att jag är 25år, ej överviktig och att vi just nu försöker få barn.

Är det något att oroa sig över?

• Svar på tråden Konstig mens!?
  • Anonym (blodfattig)
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-16 13:57:50 följande:
    Hej. När tog du cellprov senast?

Två månader sedan. Har haft en strulande mens ett par år nu med långa och oregelbundna menstruationer och får inget svar på vad det beror på. Kan ha mens i allt från 6dagar till 15 dagar och uppehållen varierar från 7 dagar till 5 veckor. Det har stört mig i vanliga fall med så långa menstruationer men nu känns det helt hopplöst när vi dessutom försöker få barn. Har ju ingen aning alls om när jag har ägglossning och när jag kollade med tester en månad blev det aldrig positivt:( Gyn säger att allt ser normalt ut men att vi ändå får en utredning redan efter 4 månaders försök om det inte tagit sig. Känns bara frustrerande! Den här månaden trodde jag verkligen att det skulle ha tagit men så kom ju mensen ändå. Hoppades att denskulle ta slut igår men den verkade börja om igen idag som sagt:(
Svar på tråden Konstig mens!?