Hur nattar ni era barn?
Jag är nyfiken på hur andra nattar sina barn, hur gamla är dom? Min dotter har nyligen fyllt ett. Mitt mål är att sjunga eller läsa lite, lägga ner min dotter i sängen, säga godnatt och Kunna gå ut och hon somnar ändå. Jag tycker det går rätt ok just nu och det går åt rätt håll. Här myser vi lite efter kvällsmat på hennes rum vid ca kl 8, sätter på pjamas. Vaggar henne i famnen några minuter tills jag märker att hon börjar bli trött och sen lägger henne i sängen. Där snurrar hon rundor och ställer sig upp då och då. Ibland gnäller lite men lägger sig igen när jag klappar henne på kinden. Lugnast är hon om jag har handen i sängen så hon kan hålla den. Sen somnar hon efter allt mellan 10 minuter ca 50 minuter efter massa snurr i sängen. Så hur gör ni? :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-16 10:12
Ett par funderingar till. Ni som har barn som somnar själva i sitt rum. Har det varit jobbigt att få det så? Och någon annan som har problem med att barnen vaknar fler gånger på natten? Här gör hon det minst en gång per natt och tyvärr brukar det sluta med att hon sover mellan mig och min sambo. Och då vaknar hon inte förrens morgonen.