• Orkide

Påskägg

Hej!

Jag behöver lite tips på vad jag kan ha i sonens påskägg istället för godis? Jag tycker det är en rolig traditionen han är bara 2.5 år och äter inte godis. Förra året fick han russin men han verkar inte uppskatta russin längre och det vore ju kul om han blev glad över ägget.

Så kom med tips

• Svar på tråden Påskägg
  • carrobarro84

Vår 3-åring kommer få en film, två par kalsonger, frön för att odla smörgåskrasse, smoothies från barnmatsavdelningen och russin. Sen kanske nån frukt o majskrokar om det får plats.

• Swipter

Pixibok, solbrillor, studsboll, en liten sandlådebil, penntroll...alltså det är bara till att botanisera på närmaste ica i stort sett. Jag har en treåring hemma och bara att få något - vad som helst - är ju rena drömmen :D 

• SuzR

Får han inte äta godis eller tycker han inte om det? Russin är ju värre än godis...

• fluu

I år får min tvååring en liten bok, ett litet gosedjur och en dvd av oss. Av mormor får hon kläder i ägget och av morfar och farmor och farfar hoppas jag att det efter tillsägning inte blir något godis eller något ätbart.

Annat att ha i ägget:

Något småpyssel
    Något att hänga i påskriset
    Kläder
    Solglasögon
    Vårhatt
    Frön att plantera själv
    Musiksaga
    Pennor
    Leklera

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Orkide

SuzR: Håll dig till topic istället....

Tack alla andra för alla tips! Nu när ni kommit med så många olika förslag förstår jag inte hur jag ens kunde haft ett problem

Svar på tråden Påskägg