• superman9

kan mensen strula såhär mkt efter tidigt missfall?

Hej!

Jag ska börja med att säga att jag är 21år gammal.

Jag slutade med ppiller i augusti -13 efter att ätit de i ca 7år, min mens kom igång som vanligt efter det (har aldrig haft problem med mensen när jag ätit ppiller eller när jag haft uppehåll för att byta piller osv) och det rullade på bra. I början på oktober -13 fick jag ett positivt gravtest, dessvärre slutade det i missfall drygt 1v senare. Jag blödde i ca 1v efter missfallet och sen avtog blödningen.

I november -13 kom mensen som på 4v efter missfallet men 1v senare än mensen skulle komma egentligen (alltså egentligen 1v sen). Blödde några dagar som vanligt. I december -13 hade den som dragit ut så jag har den var 5v istället, dock blödde jag bara lite i 3dagar. I januari -14 får jag ingen mens, i februari -14 får jag lite lätt på trosskyddet bara i ca 1v. I mars -14 får jag ingen mens och har fortfarande inte fått nån mens.

Alltså, vad är det som händer? Jag blir tokig!! Mitt missfall var i princip som en 1v sen mens "bara". Kan det verkligen ha gjort så att det strular såhär? Gravtestet jag tog för några veckor sen visar negativt..

• Svar på tråden kan mensen strula såhär mkt efter tidigt missfall?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Mensen kan strula uppemot ett halvår efter missfall. Fortsätter den att strula även nästa månad tycker jag att du ska boka tid hos en gynekolog för undersökning. Lycka till

Svar på tråden kan mensen strula såhär mkt efter tidigt missfall?