• Anonym (Deppig)

    Evighets herpes/förkylning

    Hej!

    Jag undrar om det är nån av er som känner igen er i min situation.

    Förra sommaren fick jag mitt första herpes utbrott i underlivet. Jag fick receptbelagd medicin och herpesen gav med sig ganska snabbt.

    Efter ca en månad kom nästa utbrott. Känningar i nerverna, lår och armar och även små samlingar av små små blåsor på blygdläpparna. Hämtade direkt ut valaciclovir 500 mg och åt 1 tablett 1 gång om dagen i 5 dagar.

    I samband med det blev jag förkyld då immunförsvaret redan var sargat och irriterat och det är där mitt problem ligger. Just nu befinner jag mig i ett helvete där jag först får herpes, hämtar ut medicin som ger mig förkylning och förkylningen ger mig på så vis herpes IGEN! Det här är inte klokt!

    Jag vägrar finna mig i att konstant vara sjuk eller utan ett värdigt sexliv! Som det är nu äter jag medicin mot herpes två gånger i månaden och är rejält förkyld i samma veva. Tvingas vara hemma från jobb och må allmänt kasst.

    Hur ska jag ta mig ur detta ekorrhjul? Jag är medveten om att herpes kan förebyggas genom mindre stress och hälsosam livsstil men hur ska jag hinna träna när jag konstant är förkyld? Jag känner en sån hjälplöshet.

    Vill inte behöva äta valaciclovir två gånger i månaden. Det känns hemskt! Finns det andra alternativ? Har träffat tre olika gynekologer med känns inte som att dom har tagit det här på allvar. Jag är orolig och ledsen. Finns det receptfria alternativ som kanske kan hjälpa mig? Finns det något ni därute kan rekommendera? Kanske någon kost eller något naturläkemedel?

    Hoppas på svar! Kram!

  • Svar på tråden Evighets herpes/förkylning
  • Anonym (Vitt te)

    Testa Vitt te

    Det verkade funka for mig, bytte ut all annan te och kaffe ett par manader och har inte haft nagra problem sen dess, kanske funkade det, kanske var det nagot annat? Dricker inte vitt te langre men har fortfarande inte nagra problem. 

    sv.wikipedia.org/wiki/Vitt_te

    lycka till

  • Anonym (vet hur det är)

    Hej vännen, jag vet precis hur du har det, hade exakt som dig förra året, gick då som du till gyn +flera och fick medicin, sattes även på långtidsbeh som jag åt i flera månader men fick ändå utbrott. Har iaf tillsist kommit tillrätta med problemen även om jag fortfarande  får det lite då och då.

    Det du ska göra är att gå till hälsokosten och köpa Propolis kapslar, dessa äter jag dagligen. Det finns även speciella droppar som heter Grifokehl (ngt osäker på stavningen) finns att beställa alt köpa på vissa speciella butiker för holistisk medicin el liknande. Man tar 5 dr på kvällen. Detta funegrar bra för mig och jag har inte behövt ta Valaciklovir på länge även om jag ibland känner av det så brukar det försvinna väldigt snabbt när jag tar dropparna1 stort lycka till!!

  • Anonym (Deppig)

    Ni anar inte hur tacksam jag är över att ni svarade! Har känt mig så ensam i det här problemet & det betydde verkligen allt att få lite tips på hur jag eventuellt kan få bukt på det hela. Jag ska börja söka på nätet efter info redan imorn & förhoppningsvis vara på benen till helgen så jag kan införskaffa. Tack igen!

  • HäckHäxan

    Finns någon annan medicin vars namn jag inte minns men kan kolla upp till imorgon, iaf man skall ta 4 eller om det var 5 tabletter per dygn i fem dagar, men kan avsluta innan om det försvinner innan fem dagar. Kanske fungerar den medicinen bättre på dig, värt att testa iaf. För så som du har det nu verkar oerhört jobbig och jag lider verkligen med dig.


    Canis meus id comedit
  • Anonym (vet hur det är)

    Du tänker säkert på Aciklovir ist för Valaciklovir, det är liknande medicin och erfarenhetsmässigt ingen skillnad, iaf inte för mig. Att man ska ta flera tabl /dygn är bara att det är en svagare dos/styrka än de man tar 1/dag av vilket blir betydligt krångligare att komma ihåg.

    Om inte de medicinerna som jag tipsade om fungerar kan du prata med gyn om långtidsbeh för att försöka hålla undan skoven. Gissar att de kommer i samband med mens och sen ägglossning, så var det iaf för mig...Men som sagt, köp propolis på hälsokosten och Grifokehl på nätet, minns ju inte vart sjutton jag beställt ifrån tidigare, om jag hittar igen mina papper på det så lovar jag att skriva här igen!) Och som sagt jag vet precis hur jäkla pissigt du har det för jag hade också 2 ggr/mån när det va som värst!
    stor kram till dig

  • Naturlig

    Hej!

    Läs på om Kolloidalt silver. Det finns en facebooksida som du kan gå in och fråga och få information. tips! Drick ett snapsglas morgon och kväll. Badda området med Kolloidalt silver. Finns på flera hälsokost.

     Kontakta även en diplomerad homeopat för konsultation avgör sedan om du vill ha behandling. Medlen är hämtade från naturen och är inte skadligt. Vet att det finns effektiv homeopatmedel för detta.  Lycka till!

  • Anonym (vet hur det är)

    Hur har det gått TS? hittat några av de läkemedel jag pratade om? (De som jag skrev om är rekomendationer från just homeopat!) :)

  • BouncingSoul med Hpv2

    Hej!

    För att lätta på locket och hjälpa andra som också lever med herpes har jag på dragit igång ett nystartat socialt nätverk som heter "Chariots of Sweden". Det här med syfte att samla folk som lever med viruset och organisera avslappnade, trevliga träffar med start våren 2015. Avsikten är att få folk att släppa de negativa tankarna, börja tänka mer positivt och samtidigt få möjligheten att få träffa och umgås med andra som är i precis samma sits som dem själva. Kanske kan vi till och med organisera lokala seminarier med såväl professionella läkare, naturmedecin- eller alternativmedecin kunniga. MEN vi behöver bli fler! Så gå gärna med i någon av våra lokala grupper. Länkar hittar ni här nedan.

    ///Filip, 

    Chariots of Sweden

    Chariots of Stockholm 

    www.facebook.com/chariotsofstockholm

    Chariots of Göteborg

    www.facebook.com/pages/Chariots-of-Göteborg

    Chariots of Malmö

    www.facebook.com/pages/Chariots-of-Malmö

  • Anonym (Anonymt)

    För mig försvann det när jag började äta p piller (prionelle). Äter inte Valaciklovir för jag mår dåligt av dom. Testa p piller och strunta i sockerpiller,

    nu har jag fått tillbaka skiten men det är för jag slutade med p piller för ska försöka bli gravid.

    finns även en podd som pratar om herpes och att man ska äta mat med innehåll av lysin (ät inte nötter, kokos) (ät protein, hårdost, mejeri)

    p piller har gett bäst effekt 

    lycka till!

Svar på tråden Evighets herpes/förkylning