• Anonym (Hjälp)

Hur ska jag hantera detta?

Jag är gravid i vecka 23 med andra barnet men kan verkligen inte ta till mig graviditeten, går bara och mår dåligt. Känns inte som att jag bär på ett barn utan snarare ett monster.. En parasit som lever i mig.

Har blivit väldigt deprimerad och är orolig över att jag inte kan älska det här barnet. Just nu känner jag inget alls. Mer än obehag. Barnet är planerat och i början  av graviditeten var jag glad.. Men ju längre det går desto dåligare mår jag. Allt känns bara overkligt.

Vad kan jag göra för att knyta an till barnet? Finns det hjälp att få? Jag vill inte vänta tills efter förlossningen och sitta där med ett barn jag inte vill ha. Utan vill kunna knyta band redan nu och i alla fall bli mer accepterande.

• Svar på tråden Hur ska jag hantera detta?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! jag vill börja med att skriva att det första steget har du redan tagit genom att skriva till mig. Vilket jag tycker är starkt. Jag tycker att du redan idag ska ringa din barnmorska och få hjälp med att få tid till en kurator/psykolog som kan hjälpa dig hantera dina känslor. Ju tidigare du börjar desto bättre. Lycka till

Svar på tråden Hur ska jag hantera detta?