Sluta ge oss skulden!!!
Blir bara så sjukt förbannad. Är tvungen att skriva av mig.
Vi har försökt skaffa barn i snart två års tid. Fyra missfall är vad vi fått.
Detta är något vi varit öppna om då vi behövt mycket stöd. Det ångrar jag nu.
Människor stöttar visserligen och är verkligen helt underbara på alla sätt och vis.
Sedan har vi (minst två) som ska komma med "goda råd". Vet inte hur många gånger jag hört från dessa att "Jag tror att du tänker för mycket på det. Därför går det inte. Jag har minsann några jag känner som hade svårt att få barn. Men så fort de adopterade blev de gravida. Slappna av och sluta tänk så blir det bra, ni kanske borde skaffa en hund?"
De ENDA jag hört komma med detta idiotiska uttal är personer som inte själva har barn, aldrig försökt skaffa och personer som har barn och aldrig haft problem att skaffa dem.
Det är verkligen att sparka på den som redan ligger!!
Jag har försökt tala om för dem hur ovanligt det är att det händer. Men de vägrar ta åt sig av något utan fortsätter med samma idiotiska uttalanden.
Inte heller kan de tala om för mig var gränsen går mellan att tänka "lagom mycket" och "så mycket att kroppen låser sig".
Funderar starkt på att sluta umgås med dessa människor överhuvudtaget. Att de inte ens har mage att tänka till och inse hur sjukt ont det gör. Att de sparkar på den som redan ligger! Att de gör det till kvinnans fel att det inte går bra!
SLUTA KOMMA MED IDIOTISKA UTTALANDEN NI SEDAN INTE ENS KAN ARGUMENTERA FÖR!!!!!