• liten2014

Mindre fosterrörelser och sipprande vattten, eller?

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden. Det är iaf så att jag är i vecka 30+4 idag. De senaste dagarna tycker jag att fosterrörelserna har ändrats, känner inte henne alls lika mycket som jag gjort tidigare då hon härjat runt ganska bra. Har knappt känt henne idag, har buffat på magen men får ingen reaktion på henne där inne... Börjar bli lite rolig men har samtidigt läst att det är normalt att man ska känna minskade rörelser eftersom det blir mindre plats för bebisen.

Sen funderar jag på om det har börjat komma fostervatten? För det känns ibland som att det rinner ur mig men ser ingenting på trosskyddet. Har använt trosskydd i några veckor då jag haft mycket flytningar och då har man också sett när det varit flytningar men igår såg man ingenting?

Hur ser man skillnad på flytning och vatten?? :(

• Svar på tråden Mindre fosterrörelser och sipprande vattten, eller?
  • The Fugly

Rörelserna kan ändra karaktär men du ska känna bebisen lika frekvent som innan. Är det frekvensen som ändrats så måste du ringa förlossningen.

Läcker du vatten borde det rimligtvis synas i trosskyddet också, precis som flytningar? Fetta är också något du kan fråga förlossningen.

• The Fugly
    liten2014 skrev 2014-04-13 17:00:18 följande:

Vadå frekvens??

Hur ofta bebisen rör sig.
  • liten2014

Ja men hon rör sig inte lika mkt som hon har gjort

• MissEofc

När bebisen blir större så får den mindre plats att röra sig på, alltså det blir annorlunda rörelser. Angående fostervatten finns det bindor att köpa på Apoteket som färgar sig om man läcker fostervatten :)

• The Fugly
    liten2014 skrev 2014-04-13 20:58:01 följande:

Ja men hon rör sig inte lika mkt som hon har gjort

Om hon inte rör sig lika ofta som hon brukar ska du ringa förlossningen direkt.
  • CvW

Kolla upp! Det är en myt att barnet rör sig mindre då det blir större.
    Ett annat rörelsemönster eller att barnet rör sig mindre ska alltid kollas upp.

• rosii
    MissEofc skrev 2014-04-13 21:03:38 följande:
    När bebisen blir större så får den mindre plats att röra sig på, alltså det blir annorlunda rörelser. Angående fostervatten finns det bindor att köpa på Apoteket som färgar sig om man läcker fostervatten :)

Vad heter dom bindorna?
  • tjejmamma79

Trosskydden är från Clearblue ska finnas på apoteket. annars brukar förlossnigen ge rådet att lägga en ihopvikt kökshandduk i trosorna läcker det igenom den är det fostervatten. angående rörelser är det en myt att de ska minska pga platsbrist visast ändrar de karaktär till mer svepande och buffande pga platsbristen med rörelserna ska inte minska i antal då ska man ringa förlossnigen för en koll. Prova drick ett glas isvatten och lägg dig på sidan då ska du känna 10 rörelser inom 1 timme annars ring förlossningen

Svar på tråden Mindre fosterrörelser och sipprande vattten, eller?