• Anonym (Hopp)

Ägglossning- ingen mens? Möjligt efter missfall

När jag var på undersökning 9 dagar efter kunde läkaren med ul se att jag hade ägg, som hon mätte skulle släppa kommande vecka. Detta skulle innebära att jag var imin vanliga cykel 31 dagar. Vid äl tid satsade vi allt i hopp om att få till det... Nu dag 32-33 ingen mens, inga symtom som tidigare graviditet... Har inga tester hemma att kolla, tänker avvakta några dagar kanske. Men kan drt vara så att det ägget som mättes upp aldrig släppt? Om ägget släppt blir det väl alltid mens? Tack på förhand

• Svar på tråden Ägglossning- ingen mens? Möjligt efter missfall
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! det kan vara så att du är gravid, att ägget återbildades och inte släppte. släppte ägget blir det alltid mens om inte det blivit en graviditet. Däremot kan man ha mens utan ägglossning, men aldrig tvärt om. Lycka till

• Anonym (Hopp)

Tack för snabbt svar, Är det vanligt att ägg tillbakabildas efter missfall? Vad innebär det isåfalll? Kroppen inte ör igång? Längre cykel?

• Aleksandra Barnmorska

Hej! det brukar vanligvis innebära att kroppen inte är igång än och därmed blir cykel längre. man kan inte räkna längden förrä man haft mens efter ett missfall.

Svar på tråden Ägglossning- ingen mens? Möjligt efter missfall