• anna021

Hur vill era barn ha sin välling?

Jag satt och fundera lite på detta med välling då jag hört att vissa barn vill ha den kall andra rumstempererad andra ca 37 gader andra lite varmare.

Vår snart 3åring vill ha sin välling lite varm 45 sek i Mikron är perfekt. (Wirlpool) ca 200m hon dricker 8 månaders vällingen det är den hen gillar bäst.
    perfekt då hen har har ett småsyskon som äter samma välle.

• Svar på tråden Hur vill era barn ha sin välling?
  • Lovizas Mamma

1an rumstempererad, 2an ville ha lite varm, 3an är olika, ibland vill hon ha kall ibland varm, 4an får runt 37, han är bara 6,5 månader så han äter det han får :P

• Natulcien

Vår son ville ha den kall. Jag tyckte att det var jättekonstigt först, men det var så han ville ha det. Även gröt äter han helst kall. Han är väldigt känslig för varm mat.

• Litet My

30 sek i micron, måste serveras i tvsoffan i mammas knä och hon skall behandlas som en bebis under de minuterna det tar (hon är 2,5 år och facinerad av bebisar).

• Annelie 76

Spelar ingen roll bara den inte är för varm. Han vill också ligga i knät som en bebis (2,5år). Fram tills för några veckor sedan blev han arg om man ville att han skulle hålla flaskan.

• Litet My
    Annelie 76 skrev 2014-04-13 12:20:55 följande:
    Spelar ingen roll bara den inte är för varm. Han vill också ligga i knät som en bebis (2,5år). Fram tills för några veckor sedan blev han arg om man ville att han skulle hålla flaskan.
    Undrar om det har med åldern att göra det där?

Min kom också på nyss att "bebisar kan inte hålla flaskan" Oskyldig
    Lite mysigt och gulligt dock med "bebistunden" då hon sällan har tid att sitta i knäet annars.
  • skpklm

Inte alls,  aldrig!  Testade alla sorter som fanns -  fånigt,  visst,  väninnornas barn verkade leva på välling....

Svar på tråden Hur vill era barn ha sin välling?