• Sarah84

Emmaljunga eller Brio?

Står & väljer mellan Emmaljunga super viking eller Brio Smile. För & nackdelar?
    Någon som kan hjälpa en att bestämma sig =)

• Svar på tråden Emmaljunga eller Brio?
  • Aliceotheo1114
    Sarah84 skrev 2014-04-12 22:07:54 följande:
    Står & väljer mellan Emmaljunga super viking eller Brio Smile. För & nackdelar?
    Någon som kan hjälpa en att bestämma sig =)
    köpte emmaljunga super viking men nej det var inget för mig så sålde den och köpte brio smile ;)

Jag gillar inte emmaljungas dåliga däck, inte heller ergonomiska sittdelar och liggdelen var så himla liten.

brio smile är 1000 gånger skönare att köra.
  • Sarah84
    Aliceotheo1114 skrev 2014-04-12 22:21:07 följande:
    köpte emmaljunga super viking men nej det var inget för mig så sålde den och köpte brio smile ;)

Jag gillar inte emmaljungas dåliga däck, inte heller ergonomiska sittdelar och liggdelen var så himla liten.

brio smile är 1000 gånger skönare att köra.

Vad är det för fel med däcken? Är liggdelen så himla liten? Den kändes ändå hyffsat rymlig? Man kan ju även sätta på de större korgarna?

Vad är bra med smilen? Åh att de ska va så svårt & bestämma sig =)
  • Aliceotheo1114
    Sarah84 skrev 2014-04-12 22:25:36 följande:

Vad är det för fel med däcken? Är liggdelen så himla liten? Den kändes ändå hyffsat rymlig? Man kan ju även sätta på de större korgarna?

Vad är bra med smilen? Åh att de ska va så svårt & bestämma sig =)
    Dom slits så otroligt fort att det är pinsamt typ.. sen fastnar det stenar i dem så de låter om dem.
    Jag tycker den var liten speciellt efter jag bytte till smile, visst är liggdelen på emmaljungan lång men den är så himla smal. min son är 9 veckor och är 62 lång och han kändes som en jätte bebis i den.

Allt är bra med smile, den rullar lätt, har lufthjul som ger väldigt bra stötdämpning, sen är liggdelen luftig och rymlig och bra med solskydd osv.. Sittdelen är väldigt bra, och suffletten är nog den bästa jag haft.. en nackdel ska väl vara att den låter när man drar fram och bak den men det är inget som stör mig eller bebisen. Sen så är varukorgen otroligt stor.
  • Sarah84
    Aliceotheo1114 skrev 2014-04-12 22:30:45 följande:
    Dom slits så otroligt fort att det är pinsamt typ.. sen fastnar det stenar i dem så de låter om dem.
    Jag tycker den var liten speciellt efter jag bytte till smile, visst är liggdelen på emmaljungan lång men den är så himla smal. min son är 9 veckor och är 62 lång och han kändes som en jätte bebis i den.

Allt är bra med smile, den rullar lätt, har lufthjul som ger väldigt bra stötdämpning, sen är liggdelen luftig och rymlig och bra med solskydd osv.. Sittdelen är väldigt bra, och suffletten är nog den bästa jag haft.. en nackdel ska väl vara att den låter när man drar fram och bak den men det är inget som stör mig eller bebisen. Sen så är varukorgen otroligt stor.

Ja de där med hjulen lät ju inge vidare. Att de inte är lufthjul tycker nog jag är nackdel också, då de blir ju mkt stummare utan.
    Har alltid haft Emmaljunga innan till barnen & har alltid varit väldigt nöjd. Har alltid gillat Emmaljunga & tyckt de vart himla snygga.
    Men man kanske skulle våga byta.
    & Smile är nog de hetaste alternativet då tror jag.
    Nu hade de ju paketpris, chassi, sitt/liggdel, regnskydd, fotsack & babyskydd med bas.
    Hur pass ny är smile på marknaden? Tänkte om de finns mkt beg? Super viking finns ju inte alls mkt beg ännu.
    Köpte du din smile ny?
  • Sarah84
    Snuttan80 skrev 2014-04-12 22:20:40 följande:
    Aldrig provkört brio smile, men älskar min Viking, så liten och perfekt

Har du viking korgen till din eller den andra lite större? Hur tycker du hjulen är?
  • Aliceotheo1114
    Sarah84 skrev 2014-04-12 22:37:18 följande:
    Ja de där med hjulen lät ju inge vidare. Att de inte är lufthjul tycker nog jag är nackdel också, då de blir ju mkt stummare utan.

Har alltid haft Emmaljunga innan till barnen & har alltid varit väldigt nöjd. Har alltid gillat Emmaljunga & tyckt de vart himla snygga.

Men man kanske skulle våga byta.

& Smile är nog de hetaste alternativet då tror jag.

Nu hade de ju paketpris, chassi, sitt/liggdel, regnskydd, fotsack & babyskydd med bas.

Hur pass ny är smile på marknaden? Tänkte om de finns mkt beg? Super viking finns ju inte alls mkt beg ännu.

Köpte du din smile ny?

Har också alltid varit nöjd med Emmaljunga om man bortser från problemen med deras däck men det har varit de vanliga modellerna med vanliga sittdelar.. Däcken har blivit sämre de senaste 2 åren. Min kompis köpte sin och däcken såg ut att vara flera år gamla efter nån månad. Riktigt tråkigt.

Jag köpte min smile ny :) modell 2014. Har nog aldrig varit så nöjd med en vagn tidigare :) den har allt jag vill ha. Sen är det väldigt bra pris också. Man får mycket vagn för pengarna. :)
Svar på tråden Emmaljunga eller Brio?