• Gert

Förstår inte det här med skostorlek

Jag har alltid trott att jag har 42 i skor. När jag köpt skor i storlek 41 har det känts trångt. Men nu när jag mäter min fot så är den 25 cm lång och då ska jag ha storlek 40, vilket känns väldigt underligt.

• Svar på tråden Förstår inte det här med skostorlek
  • Frontline

Har det inte slagit dig att en del har bredare fötter och på så sätt måste ha lite större skor?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Gert
    Frontline skrev 2014-04-12 19:04:24 följande:
    Har det inte slagit dig att en del har bredare fötter och på så sätt måste ha lite större skor?
    Det kan väl inte skilja 2 storlekar på bredden? 
  • Thildasmamma09

Haha vad eoligt! Jag hjorde exakt samma sak häromdagen :D alltså jag har 38-39 men näe jag mätte min fot skulle den enligt en tabell jag hittade på nätet ha storlek 42????? Helt galet! Och nej, jag går absolut inte i för trånga skor. Hur går detta ihop? Minns dock inte centrimetrerna i huvudet nu

• tivo

Skonummer är ingen exakt vetenskap, en del märken är mindre, andra större. Det är väldigt märklligt, egentligen, varför man inte mäter i centimeter och nu läser jag att det är ännu mer komplicerat än jag trodde. Bild på skala här en.m.wikipedia.org/wiki/File:Shoesize-adult-en.svg

• listo

Det kan dessutom vara skillnad mellan dam och herrskor också. Jag såg ett par damskor 26.5 cm som var storlek 40 medan ett par herrskor (också 26.5 cm) var storlek 42..

• Gert

Är det normalt att ha 3 cm till godo på längden, inuti skon?

Svar på tråden Förstår inte det här med skostorlek