• Freedom86

Molvärk och mens 5 dagar, nått tokigt?

Hej, 
    Fick veta för ca 2 månader sen att jag har PCO. Jätteledsen, för vår högsta önskan just nu är en liten bebbe :(
    Har ätit min 2:de kur primolut, Starta 21, slutade 31 mars. Fick mens precis som förra gången, 3 dagar efter alltså 2 April. Men denna gången varade det bara 5 dagar. E detta normalt?

Finns det nånn annan som äter primolut kur nu samtidigt som mig? 
    Kan nån vänlig själ förklara för mig när jag o min sambo har bäst chans att bli gravida?
    Fattar inte hur man räknar ut ÄL datum;) Kan jag ta ett ÄL test idag, ocsen 10 dagar framåt för at försöka pricka in? Kan man ta ÄL närsom på dygnet?  Tack på förhand!

/ S

• Svar på tråden Molvärk och mens 5 dagar, nått tokigt?
  • Pimpinellan

5 dagars mens är ju högst normalt,även att ha mensvärk. Har du fått äl innan efter primolutkur? Det är ju syftet att mensen ska komma och därmed få igång en äl. Mne många måste ju ta Pergo också för att få äl. Om du inte har en aning när äl kan tänkas inträffa får du antingen börja äl-testa tidigt och hålla på kanske rätt länge eller också ha sex varannan-var tredje dag så ni inte missar. Äl-test bör tas lite senare på dagen. Håll koll på äl-symtom också,främst äl-flytningar.

• Freedom86

Tack för svaret! Jag vet inte om jag haft ÄL tidigare, har aldrig testat. Igår gjorde jag ett test och stickan visa två streck - alltså positivit? men det ena strecket var mycket svagare.. Ska testa nu några dagar för att se. 
    Sen får vi köra på sex varannav dag metoden för att se om det händer något. Är lite bitter på min barnmorska som inte skrev ut pergo direkt. Men jag kämpar på :)

• Pandamamma79

Positivt är det ifall båda strecken är lika starka.

Bm är ju lite sega vad gäller pco. Bättre att besöka en läkare inom gyn. Då får du nog Pergotime meddetsamma. Fast det kan nog vara väntetid för att komma dit iofs.

• Freedom86

Jaha då är det negativit :( Har testat nu några dagar och hela tiden negativit... Ringde BM och fick tid till gyn läkaren 2 maj. Hoppas nu på pergotime, så vi kan få till en liten bebis. Blir knäpp på att gå runder och hoppas hela tiden och inget händer. Det är fan tortyr ;(

Funderar om jag ska köpa och testa progesterall? Nån annan med erfarenhet av detta?

Svar på tråden Molvärk och mens 5 dagar, nått tokigt?