• gabnor

Vilken vecka var du/ni i när ni köpte barnvagn?

Som rubriken lyder, vilken vecka var du/ni i när ni köpte barnvagn? 

• Svar på tråden Vilken vecka var du/ni i när ni köpte barnvagn?
  • visa0
    gabnor skrev 2014-04-11 11:11:32 följande:
    Som rubriken lyder, vilken vecka var du/ni i när ni köpte barnvagn? 
     Minns inte vecka men ca. 2 månader innan det var dags hade vi det mesta klart hemma :)
  • Fjonkis

Det var 8 veckors leveranstid på våran emmaljunga. Jag var i vecka 26 tror jag. 

• gabnor

Tack för era svar!Glad Gärna fler svar! Vi beställde vagn igår då vi hittade ett superpris på en vagn vi verkligen ville ha men känns så himla tidigt då vi får den redan nästa vecka men var rädda att om vi väntade några månader få lägga på 3000 kr.. 

• visa0
    gabnor skrev 2014-04-11 11:17:38 följande:
    Tack för era svar!Glad Gärna fler svar! Vi beställde vagn igår då vi hittade ett superpris på en vagn vi verkligen ville ha men känns så himla tidigt då vi får den redan nästa vecka men var rädda att om vi väntade några månader få lägga på 3000 kr.. 
    Bara ni vet när det är rätt för er. Finns ju inget rätt och fel när i när man väljer att börja köpa prylar till sin bebis. Vi tänkte ekonomiskt (som ni verkar gjort) och förlade de olika utgifterna över en längre tid och då är det ju bra att göra som ni gjort.
  • AnnaErika1977

Vi köpte begagnad vagn när sonen var 3 veckor gammal. Jag var jättenojig för att köpa något innan han var född.. Hade nästan inget hemma.

• gabnor

Men vad skönt att höra att det inte låter jättekonstigt och att fler varit tidiga Glad

• TissTassTess

Vi var också tidiga med att köpa våran vagn, redan i vecka 16 släppte jag iväg mannen (alldeles själv) för att köpa en vagn vi hittade begagnad men skitbillig. Det var liksom dumt att inte köpa den då.
    Är glad att han kom hem med en vagn som jag i alla fall nu bara älskar.

• MiaIa90

Jag är inte gravid en men har en brioliggvagn,Emmaljunga ditt och liggvagn sen en sulky.
    Två av vagnarna har jag fått och den emmaljungan köper jag av en kompis för 700kr billigt och bra.

• Sous

Vi gick till affären och köpte en vagn när jag var i vecka 35. Det går bra det också.

• Mercurialis

Jag var i 34:e veckan och låg på sjukhus, när barnets pappa gick till affären och köpte en barnvagn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • aleakim

Vi beställde i vecka 15, var 15 veckors leveranstid på den.

BF/snitt: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • cher82

Fick ett erbjudande att köpa en ny Emmaljunga för 50%, kunde man ju inte tacka nej till!! ;)
    Var då i v.17

• Insanejane77

V 28 den här gången. Men vi hämtar inte ut den förrän efter nedkomst. Förra gången beställde vi barnvagn ca v 22 och hämtade ut den och babyskydd v 36 för min slempropp hade släppt och kroppen visade att det var dags snart. Tyvärr slutade det med att vi förlorade vår dotter v 37 och vi fick lämna tillbaka vagnen och babyskydd till babyproffsen.

• Bling1975

Var nog i vecka 16 för de hade ett specialerbjudande på just den vagn jag ville ha då. Vi behövde dock inte hämta den på en gång, det gjorde vi någon vecka innan barnet kom. 

Svar på tråden Vilken vecka var du/ni i när ni köpte barnvagn?