• DaisyRandone

Blev vegan & gick ner 30 kilo (utan träning)

Hej alla!

Pga psykmediciner gick jag upp runt 35 kilo mellan 2006-2010. Visst jag började äta mycket snask då men egentligen har jag väl alltid varit en gottegris - men var ändå smal fram tills medicinen sattes in. 

Jag valde att ändra min livsstil/kost och leva mer hälsosamt i dec -12. Jag blev alltså strikt vegan och dessutom slutade jag dricka alkohol helt och slutade äta godis. Och många reagerade på det, ofta fick jag höra att det var "starkt gjort", "extremt val" och "ojojoj"... Drömmer

Jag tränade inte, men jag var ändå väldigt rörlig och hade ett tungt/fysiskt arbete.  

Jag skriver nu detta inlägg, inte för att komma med några som helst pekpinnar, utan för att jag vill inspirera andra till att ändra sin kost och leva lite närmare naturen. 

Vad säger Ni andra om detta? 
    Svarar gärna på frågor! 

Mvh. 

• Svar på tråden Blev vegan & gick ner 30 kilo (utan träning)
  • DinaMii

Du berättar bara att du gjort detta? Inte vilka positiva följder det har haft i ditt liv? Hur ska det kunna inspirera andra?

• Radhuspinglan

"Leva lite närmare naturen"!? Människan ÄR en köttätare. Det ÄR det naturliga för människan! Man blir INTE tjock av kött, eller mat öht i normala mängder. Din viktnedgång beror nog snarare på att du slutat med godis och alkohol. Förmodligen började du må bättre av känslan i kroppen, redan innan du gick ner i vikt, vilket förmodligen fick dig att bli gladare och må ännu bättre och då reagerade kroppen med att äntligen gå ner till din kropps trivselvikt.

Svar på tråden Blev vegan & gick ner 30 kilo (utan träning)