Tezziz81 skrev 2014-04-11 00:28:27 följande:
Funkar utmärkt med vanliga mjukis el jeans. Varför sitta fastklistrad i en sadel? Vill man inte kunna glida i sadeln, öppna upp bäckenet och dra in sin egen rumpa? Och arbeta med magen och riktig känna hur hästens rygg växer mellan bena. Pga att den jobbar korrekt med sina magmusklor.
Eller man ska sitta fastklistrad och svanka i kapp med hästen?
Varför skulle jag sitta fastklistrad för att jag har helskodda ridbyxor? Hur rider du?? Har jag vanliga mjukisar så nöts dom upp direkt, helskodda håller längre och det som är "sugande" nöts ned och är inte längre så som de var när dom va nya. Rider jag i jeans så skaver kanten på innersidan byxan, likaså vanliga byxor. Har känslig hud som direkt regerar på minsta lilla kant som ger skav eller irritation. Dessutom var de inte hur jag skall rida en häst som var mitt problem, utan jag ville ha hjälp att hitta RIDBYXOR! Jisses....
Kan man beställa från ullared? Måste ju bara testa...
Hööks har dålig kvalité.. Enligt mig. Eller så har jag alltid fått måndags ex... å dyra är dom om dom ens ska vara sköna å funktionella Hmm.. :( får väl helt enkelt sätta mig och sy egna i hopp om att de ska va bättre.