• maka011

Pergotime

Jag har nyss fått domen.. Ofrivilligt barnlös..
    Blev diagnostiserad med pco för något år sedan så liksom inställd på svårigheter. Men att få det svart på vitt.. 

Men jag väljer att hålla huvudet högt och tänka positivt.

Ska börja med pergotime. Och är helt ärligt lite nervös inför detta. Tar tacksamt emot tips och råd. Kanske finns det någon som vill dela erfarenhet?

Läste som hastigast i en tråd där det talades om att ta vul och kolla äggen, men det sa inte min läkare något om till mig? Varför görs detta, är det standard?

Hur långt efter avslutad kur kan jag förvänta mig äl?

Jag har tusen frågor och känner att min läkare svarade inte speciellt bra. (fick en ny då min ordinarie gått i pension :( )

Så please.. I'm all ears! Har påbörjat Provera kuren, så jag lyckas inte ens få mens. Den har varit borta sen oktober. :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 14:28
    Någon mer än jag som fått grymt ont i magen av Provera? Alltså mensvärk ont?

• Svar på tråden Pergotime
  • MiaIa90

Jag har med pco men har nu äntligen fått regelbunden mens och nog äl av mig själv.
    Men innan hade jag jätte oregelbunden mens. 
    Men vi får ingen hjälp av gyn för läkaren tror att vi har stor chans att bli gravida av oss själva. 

• maka011

Men vad skönt att den delen har kommit i fas. Här lyser mensen med sin frånvaro. Vad läkaren kunde se så var den inte på gång heller den närmsta tiden.
    Så det är mer troligt att jag stöter på Johnny Depp på coop än att vi blir gravida själva.

• MiaIa90
    maka011 skrev 2014-04-10 20:31:02 följande:
    Men vad skönt att den delen har kommit i fas. Här lyser mensen med sin frånvaro. Vad läkaren kunde se så var den inte på gång heller den närmsta tiden.
    Så det är mer troligt att jag stöter på Johnny Depp på coop än att vi blir gravida själva.
    Men pregotime hjälper dig få igång äl och mensen ska du se. 
    De klart ni kommer bli gravida snart. 
    Frågan är bara när.
  • many87
    maka011 skrev 2014-04-10 20:16:51 följande:
    Jag har nyss fått domen.. Ofrivilligt barnlös..

Blev diagnostiserad med pco för något år sedan så liksom inställd på svårigheter. Men att få det svart på vitt.. 

Men jag väljer att hålla huvudet högt och tänka positivt.

Ska börja med pergotime. Och är helt ärligt lite nervös inför detta. Tar tacksamt emot tips och råd. Kanske finns det någon som vill dela erfarenhet?

Läste som hastigast i en tråd där det talades om att ta vul och kolla äggen, men det sa inte min läkare något om till mig? Varför görs detta, är det standard?

Hur långt efter avslutad kur kan jag förvänta mig äl?

Jag har tusen frågor och känner att min läkare svarade inte speciellt bra. (fick en ny då min ordinarie gått i pension :( )

Så please.. I'm all ears! Har påbörjat Provera kuren, så jag lyckas inte ens få mens. Den har varit borta sen oktober. :(

Beklagar domen. Har haft samma. Men lyckades få en dotter via ivf och väntar nu nr 2 med "bara" hjälp av pergotime som dom inte trodde skulle hjälpa denna gpng heller (körde 7kkurer innan ivf)

Jag hade äl på cykeldag 14. Hade "sexschemat" från cykeldag 12,sen 14,16,18.

Jag kollade inte med bil varje gång utan bara då å då. Jag svarade väldigt dåligt på pergo fick oftast inga ägg alls. Fick vul dom första gångerna på dubbel dos, och nu sist bad jag själv om att få komma in och kolla eftersom jag inte svarar så bra..

Lycka till hoppas ni blir gravida snart..
  • maka011
    many87 skrev 2014-04-10 21:23:45 följande:

Beklagar domen. Har haft samma. Men lyckades få en dotter via ivf och väntar nu nr 2 med "bara" hjälp av pergotime som dom inte trodde skulle hjälpa denna gpng heller (körde 7kkurer innan ivf)

Jag hade äl på cykeldag 14. Hade "sexschemat" från cykeldag 12,sen 14,16,18.

Jag kollade inte med bil varje gång utan bara då å då. Jag svarade väldigt dåligt på pergo fick oftast inga ägg alls. Fick vul dom första gångerna på dubbel dos, och nu sist bad jag själv om att få komma in och kolla eftersom jag inte svarar så bra..

Lycka till hoppas ni blir gravida snart..
    Tack så mycket! Och tack för svaret! Är skönt att få prata med andra som sitter i samma båt. Känns mindre ensamt då. :)
  • maka011
    maka011 skrev 2014-04-12 23:04:25 följande:
    Nån mer som kan ge lite tips och råd?
  • Mammatillliam12

Hej! Jag är helt ny här..

Kan berätta lite kort om vår situation.. Vi har en son sedan tidigare född september-12 och vi försöker nu med ett andra barn.. Vår son gick på första försöket.. Var ing problem alls där men nu när vi vill satsa på nr 2 så bökar det.. Jag har haft jätte oregelbunden mens och sökte därför upp en gynläkare ( som är helt kanon!) han gjorde ett vul och allt såg "normalt" ut .. Fick därför provera utskrivet med hopp om att få tillbaka mensen.. Men icke blev en cykel på 80 dagar.. Jag var tillbaka till gyn och han gjorde ännu ett vul och samma sak inget fel förutom mens och äl.. Jag fick då denna gång utskrivet först provera för att få en blödning och sedan pergotime för äl.. Ska ta min sista tablett pergo i morgon och på onsdag (21/5) ska jag göra ett vul för att se om ovh hur många "mogna" äggblåsor som finns.. Jag hoppppppppas så att jag får min äl till helgen och att jag kanske kan bli gravid! Vill verkligen ha ett syskon till Liam !

Svar på tråden Pergotime