Pappan vill skriva över vårdnaden
Men jag är osäker på om jag verkligen vill gå med på det. Vad är fördelen med ensam förutom att jag kan ta alla beslut själv? Vad kan man kräva vid gemensam vårdnad???
Men jag är osäker på om jag verkligen vill gå med på det. Vad är fördelen med ensam förutom att jag kan ta alla beslut själv? Vad kan man kräva vid gemensam vårdnad???
Haha stämma för underhåll. Ja då måste pappa verkligen vara högpresterande >45k i månaden. Vilka idiotsvar man får på familjeliv.
Vad händer om du bor kvar i Sverige och har ensam vårdnad? Ja inte mycket. Du står helt själv för alla beslut. Du får också ett ökat ansvar för att barnet träffar sin umgängesförälder (får en sk vardaglig kontakt) men i praktiken innebär det ingenting om inte den andra föräldern är intresserad av att träffa barnet.
Klart man kan stämma på underhåll även om den andra föräldern inte har höginkomst. Jag stämde mitt barns pappa på underhåll då han aldrig betalat en krona för vårt barn. Tingsrätten dömde honom att betala retroaktivt underhåll för 2 år. Mitt råd är att kontakta en bra familjerätts advokat ( om du har hemförsäkring täcker den ibland advokat kostnader). Min advokat hjälpte mig jätte mycket, inte bara med underhåll men även med råd angående vårdnad, testamente mm. Lycka till!
Varför detta tjafs om underhåll? TS frågar inte om det.
TS, du kan inte kräva något alls vid gemensam vårdnad.Vill inte pappan träffa barnet så måste han inte.
Underhåll får man ju iaf! Å du kan ansöka om 1 månad tbx på fk! Men det var inget jag undrade om öht! Utan kan JAG vid gemensamvårdnad KRÄVA MER än ensamvårdnad & isf vad. Med andra ord vad skiljer sig i vad jag kan gör å inte göra!!!!