• Mathilda89

Extrem mensvärk!

Hallå ! Tänkte kolla vad era erfarenheter är gällande extrem mensvärk i slutet av graviditeten? Jag är nu i början av vecka 38 & har i ca 3 dygn haft molande värk, konstant! Och inatt har vart hemskt 😬😬😬 har även mått riktigt illa pga av värken antar jag! Under min förra graviditet så mådde jag super ända fram tills vattnet gick så va inte alls som nu😐 Hemskt när jag inte räcker till för dottern pga av smärta & sömnbrist 😐 Ska till mvc senare idag men tänkte om det fanns någon som har någon ide om vad de kan vara?

• Svar på tråden Extrem mensvärk!
  • Mathilda89

Har allt tänkt tanken... Bara de att mensvärken är hela tiden & inte bara vid sammandragningarna! Som sagt va de så annorlunda förra gången, å jag inser att det den ena förlossningen sällan är den andra lik 😉 vill ju verkligen att bebis ska komma, men är såå trött nu så vet inte hur jag skulle orka 😬

• Akua
    Mathilda89 skrev 2014-04-09 07:14:10 följande:
    Har allt tänkt tanken... Bara de att mensvärken är hela tiden & inte bara vid sammandragningarna! Som sagt va de så annorlunda förra gången, å jag inser att det den ena förlossningen sällan är den andra lik 😉 vill ju verkligen att bebis ska komma, men är såå trött nu så vet inte hur jag skulle orka 😬

Jag tippar på att det är förvärvar som du har :) Dessvärre kan ju förvärvar vara någon vecka innan barnet kommer. Men eftersom dina är så kraftiga så kanske det snart är dags :)
  • Akua

Underbara autokorrekt på ipaden....förvärkar menar jag naturligtvis!!

• sniskaa
    Mathilda89 skrev 2014-04-09 07:36:13 följande:
    Ja hoppas iaf 😉 för detta orkar man inte me en allt för lång period 😬
    Jag har haft samma sak i över 2 veckor, av och till.. Sista veckan nästan dagligen, men ingenting verkar hända. :/ är beräknad 23, just nu känns det som en evighet till dess.
  • Mathilda89

Har vart hos bm nu, och visst är det förvärkar, men som du sa kan de hålla i sig ett bra tag innan det sätts igång ändå 😬 Jag ska på en kontroll på måndag & då kommer en barnmorska kolla om jag öppnat mig något eller mjuknat :) kan ju hoppas att smärtan resulterat i något ☺️👍

Svar på tråden Extrem mensvärk!