• Anonym (hoppas)

Någon mer som i dagarna ska sätta igång med sin första kur med pergotime?

Efter att i snart 9mån knappt haft någon mens, alltså heller ingen äl, så ska jag nu om ett par dagar prova på pergotime. Känner mig både förväntansfull och nervös. Jag vet inte så mycket om pergotime egentligen. I morgon ska jag ringa till min gyn och ifrågasätta varför hon tycker att jag ska ta första pillret på mensdag 3. Har nämligen googlat fram att dom flesta börjar på 5:e dagen. Så jag är lite smått förvirrad just nu... Så jag tänkte väl med detta nu att det kanske finns fler än jag som ska börja med pergotime nu, och som också känner sig lite förvirrade och nervösa, men samtidigt väldigt förväntansfulla.

• Svar på tråden Någon mer som i dagarna ska sätta igång med sin första kur med pergotime?
  • Anonym (Lona)

Hej, fick oxå Pergo utskrivet förra veckan:) väntar nu bara på mensen så jag kan börja äta dom. Jag ska oxå börja på mensdag 3 enligt min Gyn.

• Anonym (Pergo)

Börjar också på dag 3 (idag)

• Anonym (Hoppfull)

Har just avslutat min kur.

Fick ordinationen att börja dag 5. Har förstått att det är olika vad de rekommenderar. Enda skillnaden som blir är att du får äl tidigare.

Först en kur Provera, sen väntan på mens, sen väntan till 5 dagen och nu väntan på äl. 
    The baby making påbörjas idag, just in case. :)
    Har så mycket fjärilar i magen,

• Anonym (LillaJ)

Hej tråden.

En till här som strax ska ta första kuren pergotime. Jag väntar på menar ska komma efter en kur provera. Ska ta pergotime på dag 5.

spännande läskigt och förväntansfull. Hoppas hoppas på äl i vart fall.

• Anonym (Hoppfull)

Dag 18 och min äl lyser med sin frånvaro. Hoppas så att jag haft det bara att jag missat stegringen.

• Anonym (LillaJ)

Testar du dej med äl stickor??

Min Gyn sa att jag skulle strunta i det, vi med pco kan få felaktiga tester.

Anonym (Hoppfull) skrev 2014-05-06 12:06:43 följande:
    Dag 18 och min äl lyser med sin frånvaro. Hoppas så att jag haft det bara att jag missat stegringen.

• Anonym (Hoppfull)

Jag har gjort det ja. Men har märkt själv att något inte stämmer. Tack för att du bekräftade det.

Svar på tråden Någon mer som i dagarna ska sätta igång med sin första kur med pergotime?