• chickolycka

Insemination i Danmark

Hej alla glada och trevliga människor! :) Blev precis medlem men har läst en hel del trådar under en period och tycker ni är så trevliga och svarar på varandra med respekt och verkligen vill hjälpa, inte som i de flesta andra trådar där man bara hoppar på varandra.. så nu när jag har fått det sagt tänkte jag ge det ett försök. 

Som rubriken lyder vill jag åka till Danmark och göra insemination, varför? För att jag är singel, jag vill inte skaffa kille bara för att jag vill ha barn, jag vill att mina barn ska växa upp med positiv stämning, inte massa bråk, tjafs, skilsmässa och delad vårdnad. Och jag vet att det inte alltid är så, men för det mesta så är det så det är nu för tiden, iaf vad jag upplever i min omgivning och i det stora hela. Sen om mr.right kommer senare så är det ju så!

Jag vet att jag skulle klara det, ekonomiskt är det inget problem och har stöttning från vänner och familj. Att få barn har varit något jag drömt om sen jag själv va ett barn, runt 14 års ålder, nu blir jag snart 22 år. Och jag vet att alla tycker att jag har hela livet framför mig, men det är vad jag känner, jag lever för att få barn och mina hundar såklart.

Så nu vill jag ha er hjälp, jag vill att ni som gjort den resan berättar från början till slut, jag har kollat på storkklints hemsida massor och sätt massa bra kritik från människor som varit där, jag vill börja i höst tänkte jag, hur går jag tillväga i början, måste ju göra massa tester, och det antar jag att jag bara kan gå till vårdcentral och göra? Men sen måste jag göra ultraljud med, och det har jag sätt att de flesta ställena är kinkiga med när dom får reda på varför man ska göra det. Så vad sa ni, vilka ringde ni till, kostar det? Och sen resan där, vad får ni reda på, vad händer innan, vad händer efter, hur många gånger har ni fått göra innan ni lyckats? Vad har ALLT kostat från början till slut? O sen när ni är gravida i Sverige med inskrivning osv på kvinnohälsan och ultraljud, vad säger ni till dom när ni är ensamstående? 

Berätta gärna era historier, vad ni tänker på och allt däromkring. Även ni som håller på, ni som planerar, funderar eller ni som är klara. Jag vill höra allt, jag vill läsa massor så jag vet vad jag har att vänta mig och förbereda mig på :) 

Tack så mycket allihopa! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-08 18:37
    Och vad sa ni till alla vänner, familj, bekanta om att ni ville skaffa barn själva?

Svar på tråden Insemination i Danmark