Känns jobbigt inför barnmorskan!!!
Idag ska jag till barnmorskan på sjukhuset, Jag testade positivt förra vecka. Jag är rädd att få skäll eller bli dåligt bemött pga en del saker. Sen är jag rädd att fostret är dött eller att det skulle vara något fel. Pappan följer med mig såklart! Sist jag var där var för 7 år sedan och då gjorde jag abort.
Jag har ätit medicin för adhd och jag tänker om det kan ha tagit skada på fostret och jag blir nervös över hur det blir med den om vi behåller? Sen har jag svårt med maten, känner mig dum som inte kan äta allting. Så är rädd för att få skäll och bli tvingad till abort.
Jag har blandade känslor lika som pappan/min sambo har just nu. Ena stunden är jag glad och andra stunden känner jag mig rädd. Vi skulle prata med barnmorska och göra ultraljud idag. Jag vet inte riktigt hur långt jag har gått. Min mens är oregelbunden men sista datumet jag skrivit upp var 14/2. .
Tror du/ni att det finns någon risk att fostret tagit skada av min medicin eller för att jag äter dåligt?
Går det att få hjälp med dom bitarna på något sätt så jag skulle kunna behålla barnet?
Jag har som sagt gått igenom en abort och jag vill helst inte gå igenom en till, jag tyckte det var otroligt jobbigt.