• 1990amanda

Kan man bli allergisk när man drukit de i över 6månader?

tänkte höra lite med er.
    min dotter har  drukit majs väling sen hon var 6månader, idag är hon 13 månader. Hon dricker de endsat innan läggning o 1-2 ggr på  natten/morgonen.

Dem 2 senaste nätterna har hon var ledsen o grinig, vaknat typ varannan timme och gråtit och vridit och vänt sig, och för att få henne till att somna om har hon fått somna på mig.

PÅ dagen är hon glad och pigg och leker som vanligt.

hon har för några dagar sen haft feber och lite smått ögoninflammation.

Min fråga är om hon kan bli mjölkallergiker?

Eller kan de bara vara madrömmar hon har? 

• Svar på tråden Kan man bli allergisk när man drukit de i över 6månader?
  • aurora1827

Vår dotter är mjölkallergiker. Det kan komma smygande över lång tid, det tog jättelång tid innan vi insåg att det var ett permanent problem och lyckades ta reda på vad det var. Symptomen var först ont i magen och vaknade mycket på nätterna, sen eksem och förstoppning.

Sedan när man har feber har man ju nån form av infektion och då kan de bli känsligare i magen också. Plus att pollena har exploderat nu.

Det skadar ju inte att testa mjölkfri välling ett tag och se om det verkar hjälpa. Sen om det blir likadant när man byter tillbaka tyder ju på att det kanske är nåt. Man måste testa minst två veckor, gärna tre.

• Havi01

Fast om det bara handlar om 2 nätter kan det ju vara vad som helst.
    Barn har ju utvecklingsperioder då de behöver mer närhet och är mer griniga och så.
    Det kan vara tänder på gång.
    Det kan vara feber på gång.
    Jag menar inte att förminska din oro, för det är klart man undrar, men man utreder kanske inte om det bara gått två dagar?

Svar på tråden Kan man bli allergisk när man drukit de i över 6månader?