Ingrediensen skrev 2014-04-07 19:11:45 följande:
Ja det var ju konstigt. Då får man väl säga att du uteslutit väldigt tunn slemhinna så inget finns att blöda ut samt ammanväxningar i livmodern så att inte blodet kommer ut. Det enda jag kan komma på då är att blodet rinner ut i äggledarna och ut i buken istället. Så tror man ju att det går till vid endometrios. Då har man ju ofta smärta och andra symtom så det har du väl redan funderat på men grejen är att jag läst nån stans att det troligtvis rinner en del på det hållet för alla kvinnor men de flesta har fungerande vita blodkroppar som gör så att det inte blir inflammerat och så absorberas blodet av kroppen. Om det är så behöver det alltså inte vara något problem för dig.
Njae, alltså min slemhinna har ofta varit runt 6-7 mm men sist när vul gjordes någon dag innan mens så hade jag en normal slemhinna på runt 10-12 mm, jag minns inte exakt men den var ganska normal iaf men inte ens då blödde jag mer än en halv binda drygt. Jag blöder dessutom bara i en halv dag ungefär och sen är det slut.
Sammanväxningar har inte hittats när dom kollat med kamera och otaliga vul. Smärta har jag inte alls och därför uteslöt min gyn att blodet skulle rinna fel. Han sa att då skulle jag känna det med stora smärtor som följd och jag känner aldrig av värk i samband med mens. Men du menar att det kanske är möjligt att det rinner fel väg iaf? Fast varför skulle det börja göra det efter 30-års ålder utan orsak? Jag har inte fött barn någonsin. Hmm... *funderar på vad du säger*