• Svar på tråden Barn som sover EXTREMT dåligt, här kommer tips till er...
  • Flickan och kråkan

Nu menar jag inte att vara "dum", men för ett barn i separationsfasen (som jag får en känsla av att ditt barn åldersmässigt är i med tanke på hur hon äter), så ser jag inget extremt dåligt med natt nummer två. Min trea är 9 månader drygt och din dåliga natt är för mig helt normalt och verkligen inte dålig. Egentligen bara två uppvak under själva natten då man själv sover. Eller missuppfattar jag något?

• Ramborg
    Fantasilös skrev 2014-04-07 14:11:48 följande:
    Kan du kopiera inlägget från din blogg o göra ett inlägg här?

Syftet med tråden är att dra trafik till bloggen, så det skulle jag tippa att hon inte gör.
    42.
  • 2diamonds
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-07 14:10:32 följande:
    Nu menar jag inte att vara "dum", men för ett barn i separationsfasen (som jag får en känsla av att ditt barn åldersmässigt är i med tanke på hur hon äter), så ser jag inget extremt dåligt med natt nummer två. Min trea är 9 månader drygt och din dåliga natt är för mig helt normalt och verkligen inte dålig. Egentligen bara två uppvak under själva natten då man själv sover. Eller missuppfattar jag något?
    Tror dock inte att det är en fas då hon har sovit dåligt enligt mig sen hon var 6 mån. 
    Nej för mig en ok natt absolut eftersom att det var 2 ggr hon vaknade när jag låg och sov. Men för henne en mindre bra.
    Jag har andra exempel där hon snittat på en gång i timmen från läggdags till tidig morgon. Så det var lite dumt av mig och lägga upp just det pappret inser jag nu. Kanske ska lägga upp dom andra 30 andra papprerna där nätterna har varit vidriga.
  • 2diamonds
    Fantasilös skrev 2014-04-07 14:11:48 följande:
    Kan du kopiera inlägget från din blogg o göra ett inlägg här?
    Tyvärr kan jag inte kopiera det från bloggen och det är sanning!
  • Flickan och kråkan
    2diamonds skrev 2014-04-09 13:42:22 följande:
    Tror dock inte att det är en fas då hon har sovit dåligt enligt mig sen hon var 6 mån.  Nej för mig en ok natt absolut eftersom att det var 2 ggr hon vaknade när jag låg och sov. Men för henne en mindre bra. Jag har andra exempel där hon snittat på en gång i timmen från läggdags till tidig morgon. Så det var lite dumt av mig och lägga upp just det pappret inser jag nu. Kanske ska lägga upp dom andra 30 andra papprerna där nätterna har varit vidriga.

Men hur gammal är hon nu? Separations fasen ligger mellan 5/6 månader till cirka 10 månader.
  • 2diamonds
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-09 13:45:39 följande:

Men hur gammal är hon nu? Separations fasen ligger mellan 5/6 månader till cirka 10 månader.
    Okej.. verkar inte påläst då. Hon är 9 mån
  • Flickan och kråkan
    2diamonds skrev 2014-04-09 13:53:46 följande:
    Okej.. verkar inte påläst då. Hon är 9 mån

Och för sin ålder verkar hon sova väldigt normalt. Jobbigt som förälder ändå då klart .
  • 2diamonds
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-09 13:56:45 följande:

Och för sin ålder verkar hon sova väldigt normalt. Jobbigt som förälder ändå då klart .
    Njaaaa BVC har oxå reagerat på hennes sömn faktiskt. Förmodligen har dom hört och träffat många barn. När jag hör mig för på ÖF så har jag bara hört någon enstaka som har barn som vaknar så ofta som min lilla tjej. Det vanligaste brukar vara var 3 tim eller mindre. Min dotter snittade som värst 1 gång i timmen. Tyvärr var det en sån natt nu inatt faktiskt. Men misstänker att det beror på att hon håller på att bli sjuk.
    Jag har en son på 4 år och han kunde oxå ha perioder när han vaknade mycket, men inte på det här viset.

Jobbigt är bara förnamnet. Jag har brutit ihop totalt dom perioder det varit som värst och kontaktat BUP, VC..
    Att få sova så extremt dåligt gör att man blir knäpp.
Svar på tråden Barn som sover EXTREMT dåligt, här kommer tips till er...