• chislin

Nutra eller Althera?

Min bebbe på 2 mån får Nutramigen just nu pga magknip och gasig mage.....Mår bra förutom att han äter mindre mängder nu, verkar vara smaken.....han krystar även mycket och krånglar vid matning.

Någon med erfarenhet av Althera. Tror ni den är bättre?

• Svar på tråden Nutra eller Althera?
  • Eleand84

Min son är mjölkallergiker och vid tre månader fick han nutramigen men gillade inte den alls fick då althera i stället och det fungerade mycket bättre. Vet inte on du själv smakat på nutramigenen men den smakar inte alls gott. Jag skulle testa altheran istället

• chislin
    Eleand84 skrev 2014-04-06 20:23:01 följande:
    Min son är mjölkallergiker och vid tre månader fick han nutramigen men gillade inte den alls fick då althera i stället och det fungerade mycket bättre. Vet inte on du själv smakat på nutramigenen men den smakar inte alls gott. Jag skulle testa altheran istället
    Jo jag har smakat och det smakar apa...:) Saken är den att han åt den bra i början, men har sista veckan börjat krångla och göra grimaser....kanske smaklökarna plötsligt har utvecklats...:)
  • Eleand84

Ja kanske det :) visserligen sa vår läkare att bebisar inte brukar reagera på smaken men vi märkte skillnad direkt, han åt mycket bättre av altheran

Svar på tråden Nutra eller Althera?