• annaw1

Kissnödig hela tiden

Tjejer..

Jag är gravid i vecka 28+2 och är extremt kissnödig hela tiden. Har varit det nu i några veckor. Börjar fundera på om det kan vara urinvägsinfektion? Eller är det bara bebis som trycker på? 

Hur är det för er andra gravida? 

• Svar på tråden Kissnödig hela tiden
  • Rebecca 551

Jag är också det och misstänkte urinvägsinfektion, men det var det inte… Troligen så är urinblåsan tilltryckt så att man känner sig kissnödig hela tiden.

• tikki masala

Jag är kissenödig hela tiden! Ofta kommer det bara ett par skvättar. Det är bebisen som trycker på och ibland kan det stickas till lite i blåsan. Men det är ingen urinvägsinfektion för det har jag kollat flera ggr faktiskt.

• annaw1

Åh va skönt att höra att de inte bara är jag. Då är det säkert inte urinvägsinfektion. =)

Vilken vecka är ni tjejer? 

• Rebecca 551

Jag gick in i v.32 idag. Jag måste nästan alltid gå och kissa efter att jag har suttit en stund, för sedan när jag reser mig upp så trycker det på blåsan och jag kan knappt gå för att jag är så kissnödig, men ändå kommer det inte mycket när jag väl kissar. Det är väldigt drygt.

• tikki masala

Jag är i vecka 32 så det har varit så för mig i många veckor. tror att det redan började i vecka 20 om jag minns rätt.

Svar på tråden Kissnödig hela tiden