• pippilirum

Vilka böcker gillar era 2åringar?

Min dotter fyller 2 år snart och vi tänkte fylla på bokhyllan genom att önska oss lite böcker! Vi har en del böcker redan som storebror haft, men det är nog främst mina gamla. Så, vilka böcker gillar era 2åringar?

• Svar på tråden Vilka böcker gillar era 2åringar?
  • Scj85

Alfons ,bamse ,nicke nyfiken, Dora,

• Natulcien

Ja, just det...han gillade böckerna om Pulvret också (Inger & Lasse Sandberg).

• pippilirum

Tack snälla för alla tips! Vi läser Totte-böckerna mycket och så gillar hon Vem-böckerna. Tipsa gärna vidare! :)

• nozpa

Varför då? Knacka på. Busiga bebben. Rundis och Randis. Vit, svart och alla de andra. Det är favoriterna som hon nu kan utantill.

• pippilirum
    nozpa skrev 2014-04-06 20:09:35 följande:
    Varför då? Knacka på. Busiga bebben. Rundis och Randis. Vit, svart och alla de andra. Det är favoriterna som hon nu kan utantill.
    "Knacka på" är en stor favorit här! "Bu och Bä" verkade skitroliga ju! En sån bok måste inhandlas.
  • Orcha

Alla barnböcker man läste var favvosar om jag minns rätt.

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • nozpa
    pippilirum skrev 2014-04-06 20:14:13 följande:
    "Knacka på" är en stor favorit här! "Bu och Bä" verkade skitroliga ju! En sån bok måste inhandlas.
    Då är nog "varför då?" också uppskattad.
  • En blå giraff

Lilla spöket Laban, böckerna om Tummen, Emma & Totte, Alfons Åberg, Mamma Mu är böcker som min son gillar. Han blir 3 i sommar.

• En blå giraff

Lilla Anna och långa farbrorn älskar han också =)

• Natulcien
    pippilirum skrev 2014-04-06 20:14:13 följande:
    Ja, Bu och Bä är nog de roligaste böckerna jag har läst för sonen, faktiskt. Finns flera stycken. Och nu kom jag på en till bra bok: 'Historien om någon'. Det var den första boken sonen lärde sig helt utantill.
  • Mialinnea

Min dotter som är 2,5 år gillar just nu Nicke Nyfiken, Vår i Bullerbyn samt Känner du Pippi Långstrump bäst. Bu och Bä har också varit poppis samt böckerna om Ellen. Plus en massa andra, hon är tokig böcker och att bli läst för.

Svar på tråden Vilka böcker gillar era 2åringar?