Vilka böcker gillar era 2åringar?
Min dotter fyller 2 år snart och vi tänkte fylla på bokhyllan genom att önska oss lite böcker! Vi har en del böcker redan som storebror haft, men det är nog främst mina gamla. Så, vilka böcker gillar era 2åringar?
Min dotter fyller 2 år snart och vi tänkte fylla på bokhyllan genom att önska oss lite böcker! Vi har en del böcker redan som storebror haft, men det är nog främst mina gamla. Så, vilka böcker gillar era 2åringar?
Alfons ,bamse ,nicke nyfiken, Dora,
Bu och Bä, Emma-böckerna, Nicke Nyfiken, Barbapappa, Halvan-böckerna...
Min lilla tjejs favoriter Laban & Labolina,barbafamiljen,Disneys Bilar
Max böckerna ð???
Busiga Bebben, Ingridböckerna
Ja, just det...han gillade böckerna om Pulvret också (Inger & Lasse Sandberg).
Knacka på, Vem
Tack snälla för alla tips! Vi läser Totte-böckerna mycket och så gillar hon Vem-böckerna. Tipsa gärna vidare! :)
Varför då? Knacka på. Busiga bebben. Rundis och Randis. Vit, svart och alla de andra. Det är favoriterna som hon nu kan utantill.
Alla barnböcker man läste var favvosar om jag minns rätt.
Lilla spöket Laban, böckerna om Tummen, Emma & Totte, Alfons Åberg, Mamma Mu är böcker som min son gillar. Han blir 3 i sommar.
Lilla Anna och långa farbrorn älskar han också =)
Min dotter som är 2,5 år gillar just nu Nicke Nyfiken, Vår i Bullerbyn samt Känner du Pippi Långstrump bäst. Bu och Bä har också varit poppis samt böckerna om Ellen. Plus en massa andra, hon är tokig böcker och att bli läst för.
Mamma Mu och Bamse toppar listan här. Sonen är 2 år och 3 mån.