• Anonym (fundersam)

Sex före & efter uttag av spiral!

Jag har haft kopparspiral.. jag & min pojkvän hade sex på Söndagen.. ÄL på Måndag/Tisdag & tog ut min spiral på Tisdagen.. vi hade sex, oskyddat på kvällen där eller om det var på Onsdagkvällen.. kan jag ha blivit gravid? Eller hur länge är man skyddad efter ha plockat ut en kopparspiral?

• Svar på tråden Sex före & efter uttag av spiral!
  • Anonym (fundersam)

Okeej. Tack för ditt svar. Jag ska passa på att lägga till att när läkaren gjorde vaginalt ultraljud så sa han att han kunde se att jag hade haft ägglossning. Om vi nu hade sex Tisdag eller Onsdag.. är det inte för lång tid för att det ska ha skett en befruktning?

• Aleksandra Barnmorska

du kan ha blivit gravid samlagen innan din äl och tisdagen är inte för sent det heller. Man kan bli gravid 6 dagar innan äl och en dag efter. Sen tar det 4-9 dagar för det befruktade ägget att fästa och då hade du ingen spiral. Lycka till

• Anonym (fundersam)

Ahaaa då förstå jag.. då är de bara vänta och se. Tack så hjärtligt mycket för ditt svar.

• Anonym (fundersam)

Hej.. jag har nu en annan fråga. Jag har än inte fått min mens, det skulle vara beräknad att komma igår 13/4. Jag tog ett papper och tryckte in i slidan för att kolla om det fanns något blod.. det enda som var på papperet var lite rosa flytning. Så jag trodde att nu kommer det. Men icket! Jag har sen i Lördags haft lite ont bak vid svanken, molande värk som jag brukar få dagen innan mens och lite kass i magen.. men inget mer. Kan spiralen efter uttag göra att mensen kan bli sen? Jag har testat negativt med graviditetstest.

Svar på tråden Sex före & efter uttag av spiral!