Negativa ägglossningstest
Jag undrar lite kring ägglossningstest.
Innan jag blev gravid med första barnet hade jag positiva test i ca 3 dagar. Testade en gång/dag. Inget krux.
Nu efter graviditet och amning (inte ammat sen ca början februari, barnet är 11,5 mån, mensen kom tillbaka början november förra året) har jag testat två cykler. Förra cykeln tänkte jag att jag missat peaken så nu testade jag två gånger om dagen när jag anade en höjning. Träffade bättre men tycker ändå inte det är fullt positivt? Har övriga kroppsliga symptom. Har jag ägglossning eller bör jag kolla upp detta? Kan tillägga att förra gången då jag tänkte jag missat peaken och denna gång då det verkar vara så positivt som går men inte riktigt så är det på samma dag i cykeln, dag 17. Kan det vara så matchande om man inte har ägglossning, verkar så regelbundet ändå. Blödningarna verkar normala, dvs inte utdragna eller mer eller mindre rikliga. Sedan jag helt slutade amma har också cykeln hoppat till ca 29 dagar. Sedan den kom tillbaka har det varierat desto mer pga amningen antar jag (26, 25, 24, 26, 29, 29).