• lillaponnyn

pressbyrån+porto+hjälp mig? posten

Hej

skickade igår iväg tre olika brev, ganska tjocka till tre olika fondställen
    såg sen att jag hade betalat lite för porto 7 kr st per brev
    Kommer dessa en då att komma iväg alltså mina brev?

kan inte ringa till dessa fonder då jag ej kan nummret eller liksom dem får ju över hundratals brev tills det datum man ej kan söka mer till.

• Svar på tråden pressbyrån+porto+hjälp mig? posten
  • lillaponnyn

hej
    någon puffar lite här

• Erizajo

Du får antagligen en räkning från posten om din adress finns i breven. Du får betala i efterhand plus en avgift.

• lillaponnyn
    Erizajo skrev 2014-04-04 13:43:34 följande:
    Du får antagligen en räkning från posten om din adress finns i breven. Du får betala i efterhand plus en avgift.
    min adress skrev jag inte på baksidan...oj nej
    då kommer dem inte fram kanske?
  • lillaponnyn

puffar lite igen
    har lite panik här

• Realista

Vad vägde breven? Samtidigt som de höjde portot höjde de vikten för brev med

• beam82

Jag fick en avi från posten för ett tag sen, då hade barnen ett varsitt "ofullständigt frankerat" kort på postkontoret. Jag fick betala in 16 kr per kort via internetbanken, 6kr för frimärke, 10kr för avgift. Sen kom korten ett par dagar senare.

Det blir säkert samma med dina brev, du kan bara hoppas på att de blir betalda och utlämnade.

• lillaponnyn
    Realista skrev 2014-04-04 13:50:21 följande:
    Vad vägde breven? Samtidigt som de höjde portot höjde de vikten för brev med
    jag vet inte men jag tror att dem måste ha vägt mer än 7 kr st
    de var lite tjocka...

Nu ska mitt ombud att dem kommer komma fram en då

Jag skrev aldrig min adress på baksidan eller någonstans på kuvert bara på insidan när jag fyllde i ansökan med mera
  • Realista
    beam82 skrev 2014-04-04 13:51:53 följande:
    Jag fick en avi från posten för ett tag sen, då hade barnen ett varsitt "ofullständigt frankerat" kort på postkontoret. Jag fick betala in 16 kr per kort via internetbanken, 6kr för frimärke, 10kr för avgift. Sen kom korten ett par dagar senare. Det blir säkert samma med dina brev, du kan bara hoppas på att de blir betalda och utlämnade.

Fast är det till fonder så betalar ju inte fonderna porto för att få ansökningarna utan då kastas ju ansökningarna det står i ansökan
  • lillaponnyn
    Realista skrev 2014-04-04 13:55:14 följande:

Fast är det till fonder så betalar ju inte fonderna porto för att få ansökningarna utan då kastas ju ansökningarna det står i ansökan
    kommer mina brev bara kastas då?

mitt ombud sa att dem kommer fram, dem har ju ett frimärke på 7 kr
  • Realista
    lillaponnyn skrev 2014-04-04 13:54:16 följande:
    jag vet inte men jag tror att dem måste ha vägt mer än 7 kr st de var lite tjocka... Nu ska mitt ombud att dem kommer komma fram en då Jag skrev aldrig min adress på baksidan eller någonstans på kuvert bara på insidan när jag fyllde i ansökan med mera

Man skall alltid skriva avsändare blir det problem kommer det alltid tillbaka till dig, har du inte skrivit avsändare slängs det utan att du vet om det. Nu har du lärt dig nåt det är bra
  • Realista
    lillaponnyn skrev 2014-04-04 14:00:10 följande:
    kommer mina brev bara kastas då? mitt ombud sa att dem kommer fram, dem har ju ett frimärke på 7 kr

Beror ju på vikten på brevet så det kan ombudet inte lova om brevet inte vägdes innan det postades
  • lillaponnyn
    Realista skrev 2014-04-04 14:00:24 följande:

Man skall alltid skriva avsändare blir det problem kommer det alltid tillbaka till dig, har du inte skrivit avsändare slängs det utan att du vet om det. Nu har du lärt dig nåt det är bra
    det blir en dyr läxa detta
  • Realista
    lillaponnyn skrev 2014-04-04 14:08:15 följande:
    det blir en dyr läxa detta

Ja eller så får du kontrollera det bättre innan du postar saker
  • lillaponnyn

nu vägde jag ett annat brev som jag skulle sänt idag som är lika tjockt med köksvågen

22 gram

sen gick jag in på postens hemsida

Max vikt i gramPrisAntal valörlösa frimärken 50 7 kr 1 st 100 14 kr 2 st 250 28 kr 4 st 500 42 kr 6 st 1000 56 kr 8 st 2000 70 kr 10 st

Så han på pressbyrån har gjort rätt måste det ju vara då

oj vilken lyckokänsla

Svar på tråden pressbyrån+porto+hjälp mig? posten