• Sofie ess

önskar tips på smidig barnvagn

Hej!

Vi har en stor emmaljunga-vagn som jag är jättenöjd med, den fungerar prefekt för våra många skogspromenader på guppiga stigar, men jag känner mer och mer att vi skulle behöva en mindre smidigare vagn för de gånger vi åker iväg och handlar och liknande och söker därför tips på en bra vagn att kompletta med.

Jag är alltså ute efter en mindre, smidig vagn som ska vara lättkörd.
    Enkel att fälla ihop och få in i bilen.
    Självklart bekväm för barnet gärna med bra fjädring.
    Bakvänd eller vändbar sittdel.
    Den får helst inte kosta för mycket och om det finns någon bra äldre modell som man kan hitta begagnad skulle det vara kanon!

Jag är lite inne på en brio go, men tveksam pga att den har inte fullt liggläge på sittdelen. Någon som har erfarenhet av den, hur fungerar det? Får barnets rygg bra avlastning ändå, ligger de bra?

Någon som har något bra tips om vilken vagn jag söker?

• Svar på tråden önskar tips på smidig barnvagn
  • Paincake

Vi hade en Emmaljunga Nitro city förut. Liten, smidig, vändbar, fälls i ett stycke och fullt liggläge. 
    Nackdelen var att varukorgen var helt hopplös att komma åt och suffletten blev slö i sina fästen med tiden. Men i övrigt var det en kanonvagn. Finns till hyggliga priser på begagnatmarknaden också.

Vi har en Brio Go nu och är (minst) lika nöjd. Den tar mindre plats ihopfälld i bilen, vändbar sits, fälls i ett stycke, smidig och en fantastisk fjädring. Varukorgen är en delight att komma åt. Jag upplever inte liggläget som något problematiskt, dottern sover utan svårigheter två timmar i sträck i vagnen.

• Sofie ess

Tack för ditt svar. Efter mycket läsande och funderande har vi bestämt oss för en brio go 2013! Hoppas jag kommer gilla den lika mycket som alla andra verkar göra

Svar på tråden önskar tips på smidig barnvagn