• chislin

Skillnad på LGG Lipil och Lipil?

Min 2 månaders fick ett par burkar LGG Lipil av BVC och blev mycket bättre i magen......sedan fick vi recept, men då står det endast Lipil på burkarna. Ingen LGG alltså.

Han har blivit gasigare och pruttigare plötsligt och sover och äter sämre. Någon som vet om det kan ha att göra med ersättningen? Kan det vara så stor skillnad på dessa två?

• Svar på tråden Skillnad på LGG Lipil och Lipil?
  • Aliceotheo1114
    chislin skrev 2014-04-04 09:41:09 följande:
    Min 2 månaders fick ett par burkar LGG Lipil av BVC och blev mycket bättre i magen......sedan fick vi recept, men då står det endast Lipil på burkarna. Ingen LGG alltså.

Han har blivit gasigare och pruttigare plötsligt och sover och äter sämre. Någon som vet om det kan ha att göra med ersättningen? Kan det vara så stor skillnad på dessa två?

Jag fick istället nutramigen LGG utan lipil
  • chislin
    Aliceotheo1114 skrev 2014-04-05 19:51:16 följande:

Jag fick istället nutramigen LGG utan lipil
    Av vilken anledning fick du utan Lipil?
  • Aliceotheo1114
    chislin skrev 2014-04-06 16:14:23 följande:
    Av vilken anledning fick du utan Lipil?

Ingen Aning det stod lipil på receptet men när jag kontaktade tillverkaren så sa dom att dom bytt utseende och att lipil nu mer ingår i alla deras ersättningar så det inte behövde stå på burken.
  • Aliceotheo1114

"Nutramigen 1 LGG Lipil innehåller mjölksyrabakterien Lactobacillus GG (LGG) som är världens mest välstuderade probiotika.5 Den är tillsatt på grund av sina särskilda egenskaper. LGG bidrar aktivt till läkningen av allergiska symptom både i barns mage och hud genom att förstärka tarmbarriären mot allergen.6-7&". Så står det på hemsida

• chislin
    Aliceotheo1114 skrev 2014-04-06 17:02:33 följande:
    "Nutramigen 1 LGG Lipil innehåller mjölksyrabakterien Lactobacillus GG (LGG) som är världens mest välstuderade probiotika.5 Den är tillsatt på grund av sina särskilda egenskaper. LGG bidrar aktivt till läkningen av allergiska symptom både i barns mage och hud genom att förstärka tarmbarriären mot allergen.6-7&". Så står det på hemsida
    Tack för det! 
Svar på tråden Skillnad på LGG Lipil och Lipil?