• Gudrun1954

varför så fel att en mogen kvinna skaffar en yngre afrikansk man?

Sverige ska ju va ett feministiskt land, men varför upplever jag att folk generellt har fördommar när de ser mogna kvinnor tillsammans med yngre afrikanska män,
    kärleken e blind och denna värld behöver mera kärlek, mera broar, o mera tolerans

• Svar på tråden varför så fel att en mogen kvinna skaffar en yngre afrikansk man?
  • Anonym (tp)

Det räcker inte för en kväll? många kommer lämna forumet pga av såna som dig så njut lite extra för snart blir det bara såna som er kvar. Ni kan tråka ut varandra.

• Fannypack

Har du varit gift med Kenneth?

• Gudrun1954
    Fannypack skrev 2014-04-04 01:18:34 följande:

eh har du hamnat i rätt tråd?
  • LillaJag06
    Fannypack skrev 2014-04-04 01:18:34 följande:

Jag tror detta är Kenneth :) men han har bytt ut thailändskan mot Coco ice och han är Gudrun bahaha
  • Anonym (Russinet)

Mogen?
    Tog du 60 år på dig att mogna till. Ja då förstår jag att du dras till tonåringar, inget fel alls i det. Det finns 30-åringar som ligger på en 80-årings mogenhetsnivå. Ålder har att göra med livserfarenhet. I Afrika händer det oftast mer med en person på 19 år än en svensk tanta hinner med på 60 så ni är väl ungefär lika gamla egentligen.

• Lena

Problemet här ligger i synen att man skaffar en partner. Man träffar en partner och blir kära. Är det det sistnämnda dömmer jag inte.

• viseversa

Sluta nu. Inse att folk genomskådat dina blufftrådar. Har du lämnat Candy och ett kommande "barn" och blivit kvinna helt plötsligt? Vad får du ut av detta??

• Anonym (nja)

För att det blivit ett fenomen precis lika det med medelålders svenska män och unga thailändskor.

Det luktar starkt av att det handlar mer om parternas rena utnyttjande av varandra mer än om kärlek.

Varför skulle det vara ok bara för att det är kvinnor som utnyttjar?

Hörde för ett antal år sedan om uttalande från någon politiker, EU-politiker tror jag,  att  kvinnor som reser för att träffa unga män i Afrika/Västindien skulle kunna ses som en sorts bistånd eftersom kvinnorna ofta håller kontakten och skickar pengar till sina "partners" i u-länderna.
    Aldrig att man skulle säga samma sak om medelålders europeiska män med unga asiatiskor.

Fastän det är precis samma sak - sexturism. Utnyttjande.

Har hört av min man att en del andra afrikaner resonerar så att man gör klokare i att gifta sig med en medelålders svensk kvinna än välja en ung, eftersom de oftare har stabil ekonomi, fast jobb och mer tillgångar.

Jag har varken svensk-thailändska eller svensk-gambiska par med stor åldersskillnad i min umgängeskrets, men skulle känna mig rätt obekväm isåfall med att behöva gå runt och 'spela med' och låtsas tro på att det är bara ren kärlek mellan dem när det med största sannolikhet handlar om helt andra saker.

• Anonym (Tvärtom då?)
    Gudrun1954 skrev 2014-04-04 01:12:16 följande:

Sverige ska ju va ett feministiskt land, men varför upplever jag att folk generellt har fördommar när de ser mogna kvinnor tillsammans med yngre afrikanska män,
    kärleken e blind och denna värld behöver mera kärlek, mera broar, o mera tolerans

Hur är det med det motsatta då? Kvinna tillsammans med en ung Svensk kille?
    finns det?
Svar på tråden varför så fel att en mogen kvinna skaffar en yngre afrikansk man?