• Anonym (nattuggla)

Vad gör jag för fel på krogen? :-/

Jag får aldrig napp på krogen och jag förstår verkligen inte vad jag gör för fel. Hoppas någon snäll människa här kan ge mig tips.

Jag är en tjej, 30 år, men ser ut som 25 så tror inte min ålder är problemet. Jag är ganska kort (160 cm) och ser hyfsat bra ut enligt mig själv - stora blå ögon, tjocka läppar, långt lockigt brunt hår, timglasfigur med smal midja. Jag har testat olika sorters kläder, har oftast en röd klänning som slutar ovanför knäna med vid kjol, axelband och tight kring överkroppen. Har även testat ha en jättetight glittrig kortare klänning men ingen skillnad.

Jag går oftast ut med en eller två tjejkompisar och blir lite lagomt full. Den ena tjejkompisen är äldre än jag (35) och liten och blond, den andra är längre än jag och två år yngre än mig, utländskt utseende. Båda har lite hudproblem och jag tror inte att de anses jättemycket snyggare än mig eller något. De får alltid massor av killar efter sig även fast de inte ens försöker (ena tjejen har kille och andra är gift). Jag får ingen.

Jag brukar titta lite lagomt på killar, snegla och le lite försiktigt om jag får ögonkontakt, tittar inte för länge heller, tittar bort lite, tittar tillbaka typ... men det hjälper inte. Har även gått fram ibland när vi bytt lite blickar och sagt att jag tycker att han verkar gullig. Han ler och tackar, och går iväg. En gång bad jag om en kram och fick det, men sedan gick han.

Killar pratar enbart med mig om de är kompisar till de som stöter på mina kompisar, och då för att de måste typ. Näe, jag fattar inte vad som är fel. Hjälp? Jag vill också ha uppmärksamhet... Blir avundsjuk på alla tjejkompisar som säger att de måste knuffa bort killar på krogen... och sedan går de ut med mig och de bara "Meh vad konstigt, ingen verkar ju gilla dig? Vad skönt..." Nej jag tycker inte att det är skönt. Blir bara ledsen

• Svar på tråden Vad gör jag för fel på krogen? :-/
  • Anonym (Boj)

Istället för att slänga fram nån gulligull-kommentar direkt kan du väl säga, "Hej! Hur är det?", "Tjena, har du kul?" eller vad som helst som får igång snacket lite mer.

Hur ofta försöker du ta kontakten muntligt?

• Amanda84

Det sägs att psykologiskt är rött en färg som utstrålar varning. Det sägs att om man vill stöta på en kille så skall man undvika röda kläder och röda läppar.

Vad säger du när du börjar prata med en kille. Att börja med att säga att han är gullig är nog fel att gå och kan ge motsatt effekt. Börja istället med att fråga vad han jobbar med, kommentera musiken som spelas, eller varför inte börja med att skåla?

• Anonym (nattuggla)
    Anonym (Boj) skrev 2014-04-03 19:24:04 följande:
    Istället för att slänga fram nån gulligull-kommentar direkt kan du väl säga, "Hej! Hur är det?", "Tjena, har du kul?" eller vad som helst som får igång snacket lite mer.

Hur ofta försöker du ta kontakten muntligt?
    Detta har jag också testat ett par gånger. Killen svarar artigt och sticker sedan. Någon gång har jag haft en längre konversation men då är det bara för att han eller hans kompis är intresserad av min kompis... Jag tar kontakt med någon muntligt kanske varannan gång jag är ute, är ute kanske 2 ggr i månaden. Men det har alltid varit så här.
    Amanda84 skrev 2014-04-03 19:29:05 följande:
    Det sägs att psykologiskt är rött en färg som utstrålar varning. Det sägs att om man vill stöta på en kille så skall man undvika röda kläder och röda läppar.

Vad säger du när du börjar prata med en kille. Att börja med att säga att han är gullig är nog fel att gå och kan ge motsatt effekt. Börja istället med att fråga vad han jobbar med, kommentera musiken som spelas, eller varför inte börja med att skåla?
    Jag har inte röda läppar utan brukar köra på rosa. Har ganska mörkröd klänning så inte lysande röd, men har som sagt testat andra klänningar också såsom silverglittrig, svart, lila...

Oftast när killar kommer fram till mina kompisar så försöker jag prata med deras kompisar och då säger jag ju inte att de är gulliga, det var typ någon gång jag testade det lite desperat sådär. Annars så frågar jag oftast såna saker som du beskriver, typ vad de jobbar med/pluggar och frågar lite sånt, frågar vad han dricker etc... berättar han något om sig själv typ att han tex pluggar läkare så kan jag fråga hur det är och försöker visa mig intresserad, men jag är inte för på.

Det konstiga är att jag kan få killar i andra sammanhang, har haft flera pojkvänner jag hittat på kurser och det är ofta killkompisar blir intresserade, så jag tror inte att jag är fel som person, bara att jag gör något fel på krogen. Men jag tycker att jag beter mig som mina väninnor, kanske sneglar lite mer på killar, jag vet inte.

Det här handlar väl mest om att jag också vill ha uppmärksamhet antar jag... att jag inte vill känna mig så konstig där.

• Anonym (J)

Har du provat att gå ut med inställningen att ikväll ska jag absolut INTE få någon kille? och klä dig mer "girl next door"?

• Anonym (Man)

Räcker det inte med att ha lätt att få killar utanför krogen då?

• cirkusmusen
    Anonym (J) skrev 2014-04-03 20:18:56 följande:
    Har du provat att gå ut med inställningen att ikväll ska jag absolut INTE få någon kille? och klä dig mer "girl next door"?
    Jag tror på detta :)
  • Anonym (MrGrey)

Du letar på fel ställen helt änkelt, funkar de inte på krogen funkar det på nått annat ställe du behöver bara hitta rätt.. 

• Anonym (J)
    cirkusmusen skrev 2014-04-03 20:23:49 följande:
    Jag tror på detta :)

Jag med, om jag ska ragga på krogen vill jag alltid ragga upp en söt "girl next door" med potential.
  • Anonym (nattuggla)
    Anonym (J) skrev 2014-04-03 20:18:56 följande:

Jag har tänkt att jag klär mig som en sådan med undantag för den glittriga klänningen då, men det kanske jag inte alls gör? Hur klär sig en sådan? I början så tänkte jag ju inte mycket på att få killar utan mest bara ha roligt med mina vänner. Men jag har börjat fundera nu på varför jag verkar anses så oattraktiv där. Jag är ju inte en desperat tjej annars så det gör väl inte så mycket men jag tycker att det är så underligt bara, vill ha en förklaring...
  • Zoja

Klänning kanske är lite överdrivet. Testa med ett par vanliga jeans och tröja, och inte överdrivet mycket smink.

Svar på tråden Vad gör jag för fel på krogen? :-/