Syskon tätt - hur funkar det för dig?
Hej!
Är en nybliven tvåbarnsmamma som skulle vilja veta lite mer hur det funkar för er som har tre barn eller fler tätt då jag alltid drömt om minst tre barn sen många år tillbaks.
Har idag två barn, en snart tvåårig dotter samt en liten kille som bara är några veckor gammal. Nu har det ju inte gått så lång tid ännu, men än så länge tycker jag det har varit förvånansvärt smidigt med två, mycket tack vare att båda två sover väldigt bra på natten samt är rätt coola i sitt sätt att vara, vilket jag såklart är väldigt tacksam för.
Blir ju därför sugen på en trea inom inte alltför länge också, men funderar nu på om det är att utmana ödet....kanske börja försöka om ett år eller så, så det blir cirka två år mellan varje (om det funkar direkt vill säga)....Vad säger ni som har fått barn relativt tätt, är det kämpigt? Eller smidigt kanske tom?
Är 33 och fyller 34 senare i år och känner att jag inte har all tid i världen, framförallt inte om jag vill ha fyra barn...kanske ska man vara nöjd med de man har och inte ge sig in i mer riskfyllda graviditeter?! (Vet inte när riskerna ökar, men de gör väl de nånstans runt 35?)
Tycker bara att det är så underbart med kidsen jag har, så hade verkligen velat ha fler!
Hur har ni tänkt i er familj med ålder mellan syskon, antal barn, ålder osv? Hade varit toppen med lite input!