• Monstermamman

Liten/mindre bältesstol

Vi har två barn, den ena sitter fortfarande bakåtvänd men när vi byter bil om ca ett halvår kommer vi att vända henne pga platsbrist. Stora sonen sitter idag i en maxi cosi ferrofix. Den är kanon men det är näst intill omöjligt att sitta bredvid de gånger man behöver detta.

Vår tanke var att eftersom stora sonen är rätt lång (snart130) och det redan idag känns trångt på sidorna i denna stol så kanske det finns någon bra stol som har huvudskydd men inte är så uppbyggd runt magen. Lillasyster kunde då ärva den mer ombonade ferrofixen.

Vi åker rätt mkt bil, många långa sträckor och stora sonen somnar väldigt lätt så jag vill gärna inte ha honom på en vanligt kudde och huvudet mot fönstret med krockgardiner etc.

• Svar på tråden Liten/mindre bältesstol
  • Monstermamman

Kanske ska lägga till att båda barnen åker bak.

• Sisisisi

Britax adventure passar nog bra. Jag har den till min äldsta, den funkar till 145-150 cm. Längre tid än alla andra vi testat.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Monstermamman
    Sisisisi skrev 2014-04-04 23:02:13 följande:
    Britax adventure passar nog bra. Jag har den till min äldsta, den funkar till 145-150 cm. Längre tid än alla andra vi testat.
    Keep your child rear facing for as long as possible!

Finns den med Isofix!?
  • SIN74

Vi har gillat Akta Gracos bältesstol som sätts med vanliga bilbältet. Det går fint att sitta mellan två sådana bak i våra bilar. 

Svar på tråden Liten/mindre bältesstol