Är det på gång?
Hej,
jag sitter här hemma och väntar på att det ska hända något snart, att förlossningen ska dra igång. Jag är i vecka 38 nu och börjar bli liiite otålig så man har verkligen "jagat" efter tecken på att det skulle vara igång. I förrgår morse så hade en ganska stor slem strimla kommit ut som var helt klar (inge blod blandat), hade två starka "hugg" i ryggen under dagens gång och sen till kvällen hände det något så jag bara grät av smärta. Det kändes som om någon hade tagit tag i varsitt ben och dragit dom rakt ut i varsitt håll till en splitt och värdens mensvärk fick jag också som kändes från ryggen till framsidan. Jag ringde aldrig till förlossningen eftersom jag upplevde det inte som någon förlossningsvärk utan smärtan som jag hade kom som en blixt och höll i sig genom hela natten till dagen därpå när det avtog lite så jag fick lite den känslan att "vad kan dom egentligen där för mig?"
Det jag vill veta är att är detta bara någon "fas" av graviditeten som man får i slutet eller är det på gång nu?