• Anonym (Neny)

Nytt missfall?

Jag förlorade vår bebis i vecka 21 i slutet på november förra året. Jag fick min första mens i slutet på jan och den var helt normal. Mensen efter det luktade. Hemskt! Mensen som skulle kommit i slutet på mars kom inte. Efter nästan två veckor så kom den igår och återigen, för andra gången, så luktade det illa. Idag kom dessutom en stor... klump... och jag blev livrädd.

Är det... rester... från missfallet i höstas eller var det ett nytt missfall?

• Svar på tråden Nytt missfall?
  • Anonym (Neny)

Hej

Alltså, jag hann inte se den, den åkte in med sån fart in under röret (ursäkta), men det kändes som en liten knytnäve ungefär...

Jag fick en del mini-klumpar även förra mensen, som jag antog var rester, men inte såhär stora. Dessutom är det ju fyra månader sen missfallet...

• Aleksandra Barnmorska

Jag tycker att det låter orimligt med rester efter fyra månader. Jag tycker att du ska ringa in till kliniken där du blev undersökt efter att ni förlorade er bebis.

• Anonym (Neny)

Och det kan inte ha varit ett nytt missfall? Jag vet inte riktigt om man "märker" av ett missfall såhär tidigt... Jag har bara fått missfall en gång tidigare och det var nu i höstas och då var det ju ett helt litet barn, så det var ju en annan sak... (Jag fick senaste mensen, innan denna försenade, den 24 februari)

• Anonym (Neny)

Jag kan ju naturligtvis ringa ändå, jag tycker bara att det är lite jobbigt att ta kontakt med dem (och att ev. åka in "i onnödan" och riva upp alla minnen)

• Aleksandra Barnmorska

det skulle kunna varit ett missfall men jag har aldrig varit med om en knytnävsstor koagel i samband med det. Utan snarare max femkronestora koagler och stor blödning.

• Anonym (Neny)

Alexandra - Jag ringde trots allt och sköterskan jag pratade med tyckte att det lät som levrat blod (som du skrev) och eftersom det kanske legat där (och hunnit koagulera) så luktade det. Faktum är att det inte längre luktar lika illa...
    Men hon bokade in mig ändå, hon ville att jag skulle komma in och kolla (prover, ultraljud och sånt där), men eftersom jag inte kunde komma idag (har ingen barnvakt och vill inte behöva släpa med mig barnen), så fick jag en tid imorgon bitti.

Tack för dina svar!

• Anonym (Neny)

Will do!

• Anonym (Neny)

Hej!

Det verkar inte ha varit ett nytt missfall, utan bara sen mens och väldigt mycket koagulerat blod. Efter ett sent missfall (eller efter alla missfall, men särskilt sena missfall) så kan mensen som kommer efter ändra karaktär totalt... Dessutom har jag ett myom i livmodern och den verkar ha ökat blodmängden, så det kan också ha påverkat den där blodansamlingen...

Så, avslutningsvis, det var ingen "fara" .

Hoppas du har en trevlig helg!

Svar på tråden Nytt missfall?