• josefinB

    regnbågsförskola i malmö?

    Hej. Jag och en klasskompis ska börja skriva ett examensarbete som kommer att handla om familjerelationer med inriktning samkönade föräldrar. Vi kommer att intervjua barn och deras tankar om vad en familj är, och även pedagogerna på förskolan.


    Jag undrar om det är någon som vet någon förskola i Malmö som har barn med samkönadeföräldrar eller om det finns någon "regnbågsförskola" i malmö.


     


    Tacksam för svar=)

  • Svar på tråden regnbågsförskola i malmö?
  • elyse

    Många förskolor har väl barn som har föräldrar av samma kön, men några regnbågsförskolor finns inte. Vet att det finns två i Stockholm; Egalia heter en av dem. 

  • josefinB

    ok tack. Jo jag förstår att det finns på förskolor. men hittar ingen, så vet ni någon specifik förskola där det finns barn med samkönade föräldrar skulle de vara snällt om ni kom med förslag=)

  • elyse
    josefinB skrev 2014-04-02 18:51:30 följande:

    ok tack. Jo jag förstår att det finns på förskolor. men hittar ingen, så vet ni någon specifik förskola där det finns barn med samkönade föräldrar skulle de vara snällt om ni kom med förslag=)


    Det är inte alls ovanligt - ring runt till några och fråga. Eller är det det du har gjort? 
  • josefinB

    ska sätta mig och ringa imorgon. tänkte mest om någon visste någon förskola så kunde jag ringt dit direkt=)

  • sina

    Det finns en öppen förskola i Malmö som drivs av... Jag tror att det heter Föreningen regnbågsbarn i Skåne. De flesta barnen där går på vanliga förskolor på dagarna.

Svar på tråden regnbågsförskola i malmö?