• Fröken Frågvis

Rörligt huvud v 38+6

Nu är jag lite knäckt. Är i vecka 38+6 med mitt andra barn. Första barnet kom i 39+6.

När jag födde mitt första kände jag ingenting förrän dagen hon föddes, då fick jag onda förvärkar, blev dålig i magen, kände ett enormt tryck neråt och det sved rejält och kändes som att halva huvudet hängde ut. Precis så har jag haft det i mååånga veckor nu. Bebisen har legat neråt sedan första kontrollen i v 28. Magen sjönk rejält redan i vecka 31 och har varit superlåg sedan dess. Men trots det är huvudet fortfarande rörligt!

Just nu känns förlossningen väldigt långt borta. Någon som kan ge mig lite pepp och hopp om att det inte behöver dröja tre veckor till?

• Svar på tråden Rörligt huvud v 38+6
  • Mawliiin

För omföderskor behöver inte alltid huvudet fixeras har min bm sagt:) så de behöver nog inte ta sån tid innan bebisen tittar ut

• Jessie81

Hej är beräknad på söndag den 6 april och här är huvet rörligt med . Kan fixsera sig när förlosningen sätter i gång .och känner med tryck neråt .. Med vänlig hälsning, Jessica

• Myc

Hej, med mitt andra var huvudet rörligt fram tills förlossningen satte igång. Vattnet gick med ff rörligt huruvida så jag fick inte stå upp under hela värkarbetet. Men allt gick snabbt och vi åkte hem samma dag

• Lindsey Egot the only one

Fjärde och femte barnet var ruckbart. Det gick bra ändå

• Fröken Frågvis

Tack för hoppingivande svar. Min första var inte heller fixerad innan fl, däremot ruckbar. Den här krabaten är alltså fortfarande rörlig med bara 7 dagar till bf men hoppas det inte behöver dröja alltför länge ändå.

• Fröken Frågvis

Vaknade varje timme i natt av onda förvärkar. På morgonen släppte en del av slemproppen (utan blod i ) och nu har jag molvärk blandat med förvärkar, men inga riktiga värkar än. Med första barnet hände allt på väldigt kort tid: från första förvärken till blodig slemmis, teckenblödning och slutligen förlossning på ca 12h. Blir galen av att det är så utdraget nu. Gah!!

• nozpa

Mitt andra var fullt rörligt. Fick sättas igång pga av allt snurrande. Hon fixerades efter vattnet gått.

• Cynric

Min äldsta son var helt rörlig till värkarna startade bf+12. Har la sig som tur va med huvudet nedåt.

• Lindsey Egot the only one

Huvudsaken är att barnet ligger med huvudet neråt

Svar på tråden Rörligt huvud v 38+6