• Annah9

Tips på syskonvagnar för äldre barn

Jag söker tips på vagnar för mina tvillingar som är 3 år gamla. Jag vet att de kan gå själva, men när det blir längre sträckor orkar de inte alltid gå hela vägen och jag vill kunna köra dem till och från dagis med vagn.
    Har kollat på babyproffsen där de har enkelsulkys som kan sättas ihop, men då blir det väl för brett för att komma in genom grindar och dörrar!?
    Sedan vill jag ha ordentliga hjul som går att köra i skog och snö.
    Vad är bäst? Köpa två enkelsulkys eller en stor syskonvagn med rejäla hjul? Det känns också som att de flesta vagnar är för mindre barn och man vill ju inte att benen ska hänga utanför utan stöd Obestämd
    Någon som haft samma problem som mig? Cool

• Svar på tråden Tips på syskonvagnar för äldre barn
  • Mumin80

Vi köpte en cykelvagn från Biltema för 1500 kr. Visst, inte jättebekvämt kanske, och viktgränsen är egentligen 27 kg (vår 2 åring + 4 åring = 28 kg redan nu :) ). Men billigt, funkar för vårt syfte (till & från förskolan, kortare turer, kanske lite cykelturer). För det mesta kan ju barnen faktiskt gå själv, och så har vi ju också springcykel, bobbycar och sulky (Brio Spin) som funkar för andra varianter på transportbehov. 

Annars kanske t.ex. springcyklar kan vara ett bra komplement till att gå?

• lovea01

Jag tyckte babyjogger city mini gt va jättebra, mycket plats åt benen och den kan du ha länge. Jätteskön att köra, en sån eller nåt liknande gade jag satsat på :)

• goldielocks

Såna där som alla dagis har. Tror det är Brio som gör dem, dubbelsulky i fuskskinn. Måste väl vara perfekt?:)

• engladprick
    goldielocks skrev 2014-04-02 20:18:04 följande:
    Såna där som alla dagis har. Tror det är Brio som gör dem, dubbelsulky i fuskskinn. Måste väl vara perfekt?:)
    man kan köpa dem som privatperson på lekochlär i sthlm tror jag :)
  • isolande

Brio har dubbelsulkys, supersmidiga :) Köpte en på Blocket för 300 spänn så jag kunde hämta min kompis barn på dagis som går på samma avd som min dotter!

• MeAndBaby

Mountain buggy duo då? Tar 25 kg per sits och har stora hjul. Går igenom alla vanliga dörrar och hissar, är heller inte så tung i sig själv (17 kg tror jag). Finns många på blocket om ni inte vill köpa ny.

• Hoppfullheten

Om du är ute efter något mest för att transportera barnen i, alltså inte för att sova och så, så kan jag rekomendera Brio Twin sitty. Har till mina barn som är nära i ålder. Fyra stadiga hjul och smal. Mycket enkel och smidig att fälla ihop och lägga in i bilen. Bättre hjul än sulkys tycker jag. Supertålig, barnen kan klättra och klänga, och jag tror inte den kan gå sönder...

• Annah9

Tackar för alla tips! Glad
    Ska kolla upp alla förslag noggrant så får vi se vad vi beslutar oss för!

Svar på tråden Tips på syskonvagnar för äldre barn