• Caliz

Hitta ingen kategori förskola

Så där av att jag lägger denna här.

Nu till saken, det är så här att i måndags när jag hämta min son så hade han 2 st märken i ansiktet. Fine barn slår sig. Jag frågade vad som hänt och fröken som jag prata med visste inte riktigt. 
    Väl hemma så började han prata om att han fastnat i ett träd och att en stor pojke hjälpt honom loss. För han hade skrikigt och skrikig och skrikigt och ingen fröken hade hört honom.

Dagisets gård ser ut som ett T fast om man säger att benet är kortare. och det är i benet han hade vait i. 

Jag försökte reda ut vad som hänt dagen efter med fröknarna och ingen vet. Tom de tror att det är en pojke från högstadiet som ligger bredvid som hoppat över och hjälpt honom. 

Igår när jag kom så stod 2 av fröknarna och jag prata med den ena och de sa att de hade varit med där nere och haft koll. Men när jag kom så va han där själv. Jag kom tidigare igår. Och i morse så sa de att han hade sprungit  dit när jag kom.

Jag såg han inte på gården när jag kom, vet inte om de har rätt. Ska prata med deras chef idag.
    kan någon komma in och hjälpa honom och han har skrikit så kan vafan som helst hända.

Vet egentligen inte vad jag vill få ut av detta inlägg, har ni tankar åsikter får ni gärna skriva dem.

• Svar på tråden Hitta ingen kategori förskola
  • kaffeamanda
    Caliz skrev 2014-04-02 08:45:37 följande:
    Så där av att jag lägger denna här.

Vet egentligen inte vad jag vill få ut av detta inlägg, har ni tankar åsikter får ni gärna skriva dem.
    Mina spontana tankar är att föräldrar har blivit så rädda nu för tiden för allt. Barn slår sig, de ramlar, får skrubbsår, skärsår, bulor. Det är väl så barn lär sig vad som är farligt.
  • Ciliaja

Du får väl lita på dom helt enkelt.

• elyse

Är du säker på att din sons version stämmer bättre överens med verkligheten än vad personalens gör? 

• Maddi
    elyse skrev 2014-04-04 08:08:12 följande:
    Är du säker på att din sons version stämmer bättre överens med verkligheten än vad personalens gör? 
    Tänkte just också att barnets del kanske inte alltid stämmer. 
    Dessutom kan dom faktiskt haft koll, att dom gått emellan platserna då och då, dom har väl andra barn också att hålla koll på? 

Dessutom tycker jag det låter konstigt om en pojke hoppas över och hjälpt honom utan att prata med pedagogerna. Bara hjälpt honom och stickigt sen? Låter som sagt märkligt. 
    kaffeamanda skrev 2014-04-04 07:42:10 följande:
    Mina spontana tankar är att föräldrar har blivit så rädda nu för tiden för allt. Barn slår sig, de ramlar, får skrubbsår, skärsår, bulor. Det är väl så barn lär sig vad som är farligt.
    Håller med, tråkigt att saker händer och man inte vet vad som har hänt. Men så lite personal till så många barn.
Svar på tråden Hitta ingen kategori förskola