• Lyckan 382

Vet någon vad det här är för flaska?

Fick en påse med olika flaskor att prova med min 6 månader gamla tuttgalna bebis. Min systerson var också flaskvägrare men syrran kommer inte ihåg vilket märke det är på den här flaskan. Vill veta vad det är jag använder så jag kan ta reda på bl.a. tanken bakom det hela, om det är farliga ämnen i plasten osv. Sugdelen har ett kryss likt droppstopp man kan se på tex duschcreme. Har jag ens alla delar? Ser ju skum ut. Någon som har något mer att säga om den? Kan tänka mig att den skulle funka eftersom lillen biter på nappar och gör han det med denna så kommer det vätska och då kanske han förstår att han ska suga... Är det det som är meningen? Tacksam för tankar!

• Svar på tråden Vet någon vad det här är för flaska?
  • Lyckan 382
    Lyckan 382 skrev 2014-04-02 08:19:47 följande:

Och här är bilden! phpKZF6Kn36707.jpg

Ingen aning om varför den hamnar på sniskan?! Ursäkta att ni får lägga huvudet på sned ;)
  • Lyckan 382
    viseversa skrev 2014-04-02 08:24:38 följande:

Så jag vände den rätt ts=)

Åh! Imponerande :) Tackar så mycket!
  • viseversa

Ingen aning vad det är för flaska. Har aldrig sett en liknande. den ser "ofärdig" ut som det fattas delar. 

• Lyckan 382

Ja, visst gör den? Idag sade en kompis att de hade en sådan till dottern som vattenflaska när hon blev lite större. Så det är nog egentligen ingen nappflaska men kan lillen äta från den så gör ju inte det någonting!

• CarpeNoctem

Jag tycker det ser precis ut som en flaska vi fick av min far för något år sedan, hittade den på Coop, vid barnavdelningen. Det ska nog vara en spillfri vattenflaska att lära sig dricka själv ur, typ. Men jag kan ha fel?

Jag slängde vår för jag tyckte den var helt konstig..

• Lyckan 382
    CarpeNoctem skrev 2014-04-02 16:10:56 följande:

Jag tycker det ser precis ut som en flaska vi fick av min far för något år sedan, hittade den på Coop, vid barnavdelningen. Det ska nog vara en spillfri vattenflaska att lära sig dricka själv ur, typ. Men jag kan ha fel?

Jag slängde vår för jag tyckte den var helt konstig..

Du har nog rätt, är nog bara en spillfri vattenflaska. Ska iaf testa den om allt annat går åt skogen. Lillskrutt fick i sig 25ml ersättning från en Tomee Tippie (stavning??) ikväll :) inte mkt såklart, och det tig tid. Får fortsätta öva! Ersättning verkar vara gott nu i alla fall.
Svar på tråden Vet någon vad det här är för flaska?