• Anonym (Trött)

Någon med erfarenhet från samarbetssamtal hos familjerätten?

Har svårt att komma överens med mitt ex ang vistelsetid hos varandra för vår dotter. Han vill att vi ska vända oss till familjerätten för samarbetssamtal.
    Vad händer under ett sådant? Har personen från familjerätten som är med under samtalet någon åsikt och kan uttala sig om vad som är det "bästa för barnet"? Mitt ex vill ha varannan vecka men jag vill ha tätare byten pga att hon bara är lite mer än två år. Är så rädd att familjerätten ska besluta till hans fördel. 

• Svar på tråden Någon med erfarenhet från samarbetssamtal hos familjerätten?
  • Anonym (insatt)
    Anonym (Trött) skrev 2014-04-01 20:54:21 följande:
    Har svårt att komma överens med mitt ex ang vistelsetid hos varandra för vår dotter. Han vill att vi ska vända oss till familjerätten för samarbetssamtal.
    Vad händer under ett sådant? Har personen från familjerätten som är med under samtalet någon åsikt och kan uttala sig om vad som är det "bästa för barnet"? Mitt ex vill ha varannan vecka men jag vill ha tätare byten pga att hon bara är lite mer än två år. Är så rädd att familjerätten ska besluta till hans fördel. 
    Du kan vara lung! Familjerätten får inte besluta något över era huvuden. I samarbetssamtal är målet att föräldrarna skall träffa en överenskommelse/enas ....
Svar på tråden Någon med erfarenhet från samarbetssamtal hos familjerätten?