• Noro

Reklamation pga. trasig vara.

Jag undrar för att jag inte vet.
    Min spontana reaktion var att jag har rätten på min sida. Men butiken, välkänd, jag handlat av på nätet och haft mailkontakt säger annat.

Såhär:
    Jag köpte två plagg och fick det ena på köpet. Ett erbjudande just då.
    Det ena plagget använder jag inte förrän efter ca en månad. Då, efter EN dags användning går det plagget sönder pga. kvalitén, det säger även säljaren. Reklamationen är godkänd.
    Jag lämnar tillbaka det trasiga plagget men får inte tillbaka pengar eftersom jag behöll det andra plagget.

Undrar om det finns någon här som VET!
    Är det verkligen rätt?

• Svar på tråden Reklamation pga. trasig vara.
  • Nitor

Jag finner det uppenbart att du ska lämna tillbaka det andra plagget också för att få tillbaka dina pengar.

• fesun

Samma här... varför ska du få pengar för något du fick gratis? Det skulle vara ett nytt, likadant plagg i så fall. Men inga pengar.

• sportpappa

Om du köpte 2 plagg och fick det billigaste på köpet och det var det dyrare som gick sönder så bör du få mellanskillnaden mellan plaggen eftersom du då egentligen bara köpte det billigare plagget. Om det var det billigare plagget som gick sönder så finns det inga pengar att få tillbaks.

• Flaskpostaren

Du borde få ett nytt plagg, inte pengarna tillbaka.

• Madame M

Två plagg blir ett köp så du måste lämna tillbaka båda för att få pengarna tillbaka.

Du borde även kunna få byta till en identisk vara och om affären är snäll kan du få byta mot en annan vara för det trasiga plagget.

• Noro

Tack för era svar.
    Jag kanske skulle fråga om jag fick nya byxor eller motsvarande i utbyte. Har inte fått frågan och inte tänkt på att fråga själv.

Svar på tråden Reklamation pga. trasig vara.