• ethornberg

Sammandragningar v.26

Hej,
    Jag har haft en lagomt jobbig graviditet med 15 veckors illamående och två turer till sjukhuset för att inte kunna behålla näringen, sedan har jag fått medicin primperan och lergigan comp som gjorde att jag klarade av skolan och flytt i december.
    jag och min fästman flyttar igen i Juni en månad innan BF, och just nu har jag praktik och examensarbete att få klart som jag pendlar 3h tur & retur varje dag.

Jag har en väldigt livlig bebis som gör sig påmind hela dagarna :) och som barnmorskan säger mår bra. Jag försöker med att hålla mig rörlig eftersom min praktik är mycket stillasittande. Tyvärr får jag sånna sammandragningar när jag är ute och går att jag får stanna upp flera gånger när magen blir så spänd och sammandragningarna är supertydliga och rätt smärtsam.
    Jag går även på yoga och simmar de lördagar jag orkar så jag kan skippa promenader om det skulle vara bäst.

Men blev lite orolig när jag en morgon fick stanna och missa en buss för jag kunde inte gå vidare till busshållsplatsen och ta den efter men fick hoppa av den för jag började kräkas när magen höll sig så spänd, och åka hem igen. (Hade en tenta den dagen och hade en tenta två veckor innan samt examensprojekt delrapport som skulle lämnas in). Jag har pratat med barnmorskan om det och dom vill testa för UVI, jag har haft det en gång men då hade jag inga sammandragningar, sedan gjorde dom ett prov när jag hade sammandragningar som visade negativt och nu ringde jag in igen för magen är så spänd på kvällarna att det känns ordentligt och ibland kan jag bli illamående av det och dom att jag får komma in på ett UVI test igen och jag frågar om det skulle visa negativt igen vad är det då? min barnmorska sa att det kan då vara normalt att ha dessa sammandragningar.

Nu har jag ingen som haft dessa besvär att prata med och hittar ingen tråd som liknar problemen så jag undrar om det är ok att ha sånna här besvär med sammandragningar i vecka 26? För jag litar inte helt hundra på min barnmorska när hon låter så stressad i telefon.

• Svar på tråden Sammandragningar v.26
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! jag tycker att du ska ringa in till förlossningen nästa gång du har smärtsamma sammandragningar och åka in på kontroll. lycka till

• ethornberg
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-03 12:49:11 följande:
    Hej! jag tycker att du ska ringa in till förlossningen nästa gång du har smärtsamma sammandragningar och åka in på kontroll. lycka till

ok, tack så mycket för svaret :)
Svar på tråden Sammandragningar v.26