Tidiga missfall, vecka 4 - någon mer?
Har en fin liten son på drygt fyra år som blev till på 3:e försöket.
Nu har vi sedan drygt 2 år tillbaka jobbat på ett syskon, utan resultat - dvs utan hjärtslag.
Däremot har vi lyckats få 8 missfall under denna tid, samtliga har följt precis samma mönster:
Jag upptäcker graviditetssymptom ca 1 vecka efter ÄL och hinner börja glädjas. Har ömmande bröst, morgonillamående mm fram tills 2-4 dagar innan BIM. Då upphör helt plötsligt samtliga symptom och jag börjar blöda och missfallet är ett faktum. I flera av fallen har jag precis hunnit testa positivt, i övriga har jag bara 'vetat' och i ett fall har missfallet kunnat konstateras på gynakuten efter ett par dagar med svåra buksmärtor.
Jag har normalt en menscykel som är så regelbunden att man snudd kan ställa klockan efter den, 31 dagar med ÄL på dag 13 och sedan en ovanligt lång lutealfas på 17 dagar.
Ökade på folsyraintaget samt övriga vitaminer mm för något år sedan för att öka chanserna. Ingen skillnad.
Slutade snusa för att öka mina chanser (borde jag gjort för länge sedan ändå) men det gjorde heller ingen skillnad. Blev otroligt uppgiven och ledsen när även det fostret slutade som en klump i pappret.
Har nu tagit upp saken med min läkare och är under pågående utredning, väntar provsvar på en hel massa samt ska göra spolning av äggstockarna om en dryg vecka.
Funderar på varför det blir såhär, varför mönstret upprepar sig gång på gång och vid samma tidpunkt.
Någon annan som varit/är med om liknande? Eller någon som vet vad som händer i kroppen just då, vad det är som går fel?
Läkarna verkar inte veta så mycket och än har jag ju förstås inte fått några provsvar, men klart jag funderar en hel del på detta.