• Poppy01

Eget företag blankett

Hej, jag söker med ljus och lykta efter en blankett att fylla i när man är egen företagare och gravid. Fick skickat FK5033 men den vänder sig bara till anställda och det står att jag kan finna blankett för egen företagare på 0771 524 524 men nu har jag prövat alla alternativ samt läst igenom praktiskt taget hela försäkringskassans hemsida och jag hittar ingen blankett som känns lämplig. 
    Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Eget företag blankett
  • Försäkringskassan

Hej

Har du en enskild firma behöver du ta kontakt med vårt Kundcenter på 0771 524 524 då du inte kan hämta den blanketten via vår hemsida. Är din enskilda firma etablerad så ska du även inkomma med de 3 senaste årens nettoresultat.

Har du ett etablerat eget AB ska du inkomma med kopior av de 12 senaste månadernas lönespecifikationer.
     Hälsningar
    Robin, handläggare

• Poppy01

Hej Robin och tack för snabbt svar. Jag försökte via det numret men jag förstår inte vilket val det är jag skall göra, ska jag vänta på en handläggare att svara eller finns det ngn kod för att beställa? Jag tycker jag försökte var alternativ som fanns.
    Tack
    Viktoria

• Försäkringskassan

Hej igen
    Du ska välja att få komma till föräldrapenning. Vi har öppet till kl 21  måndag- fredag, mellan 8-15 på lördagar och mellan 15-21 på söndagar.
    Hälsningar
    Robin, handläggare

Svar på tråden Eget företag blankett