• Anonym (Mamman)

Sms-kontakt

Är det ok att jag som vårdnadshavare och boendeförälder bara ha kontakt med umgängesföräldern via sms och inte svarar när han ringer när barnen är hemma hos mig? Han bara ringer och tjafsar och bråkar. Jag mår dessutom fruktansvärt dåligt varje gång barnen ska lämnas/hämtas då jag då möter honom och han har tidigare misshandlat mig så han tror att fortfarande kan bete sig hur som helst emot mig.

• Svar på tråden Sms-kontakt
  • MammasPojke13
    Anonym (Mamman) skrev 2014-03-30 16:31:57 följande:

Är det ok att jag som vårdnadshavare och boendeförälder bara ha kontakt med umgängesföräldern via sms och inte svarar när han ringer när barnen är hemma hos mig? Han bara ringer och tjafsar och bråkar. Jag mår dessutom fruktansvärt dåligt varje gång barnen ska lämnas/hämtas då jag då möter honom och han har tidigare misshandlat mig så han tror att fortfarande kan bete sig hur som helst emot mig.

Ja.
  • Anonym (disconnect)

Japp och du behöver bara ha akutkontakt (ang barnet) via sms. I övrigt kan du be vederbörande maila. Då öppnar du mailen och svarar när du orkar och hinner smälta informationen innan du svarar. Svara inte på tjafs utan bara det som rör barnet, typ praktiska saker o dyl.

Vad gäller överlämningar kan det kanske sker via förskola/skola och om inte så på offentlig plats?

Svar på tråden Sms-kontakt